ذاکری گفت: منابع آبی که در سطح استان مازندران منتقل می‌شود استاندارد است اما در گلوگاه شوری آب کمتر از استاندارد است...

آب شیرین کن گلوگاه در هفته دولت به بهره برداری می رسد/شوری آب گلوگاه کمتر از استاندارد

 

به گزارش شرق مازندران ذبیح‌الله ذاکری در جلسه شورای اداری گلوگاه اظهار داشت: بارش باران از ۲ هزار میلی‌متر در این استان به ۶۰۰ میلی‌متر رسیده است و ۹۰ درصد آب مصرفی استان از آب‌های زیر زمینی تأمین می‌شود و ۱۰ درصد باقی‌مانده از آب‌های سطحی است.

 

وی افزود: با توجه به خشکسالی و کم‌آبی به‌وجود آمده، مجموعه آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه‌ای به فکر منابع تأمین آب پایدار هستند.

این مسؤول با اشاره به کمبود آب سطحی بیان کرد: باید برنامه‌هایی برای سال‌های ۱۴۰۵تا ۱۴۴۰ داشته باشیم تا آب‌های سطحی را افزایش دهیم.

 

وی درباره سد گلورد گفت: به این نتیجه رسیدیم که احداث سدها ابتدا برای آب شرب و بعد برای کشاورزی باشد، سد گلورد برای تأمین آب مورد نیاز سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه احداث شده است که با توجه به میزان جمعیت هر شهرستان آب تعلق خواهد گرفت.

 

ذاکری افزود: منابع آبی که در سطح استان مازندران منتقل می‌شود استاندارد است اما در گلوگاه شوری آب کمتر از استاندارد است بنابراین در سال ۹۴ کارهای مقدماتی آب شیرین‌کن انجام و در سال ۹۵ کلنگ آن به زمین خورد و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: با پیگیری‌های استاندار مازندران، نماینده مردم و فرمانداران سه شهرستان شرق مازندران توانستیم قبل از به پایان رساندن پروژه سد گلورد، ماده ۲۳ یا همان ۲۱۵ برنامه پنجم را دریافت کنیم.

 

وی در پایان اظهار کرد: می‌دانیم که در شرایط فعلی دریافت اعتبار بسیار دشوار است با این حال تصویب ۲۵۰ میلیارد تومان به سه شهرستان شرق مازندران اتفاق افتاد که به‌مدت پنج سال از سال ۹۷ برای این شهرستان‌ها قرار داده شود.

 

 

 

 

 

 

 

فارس