رضااحمدی ادامه داد: در مجموع در آتش‎سوزی‎های اخیر شبه‌جزیره میانکاله، حدود 11 هکتار از پوشش درختچه‎های انار و سازیل از بین رفت...

آتش‎سوزی‎های میانکاله ساختگی بوده است

 

به گزارش شرق پرس(شرق مازندران) زمان رضااحمدی در گفت‌وگو با فارس درباره آتش‎سوزی‎های اخیر پناهگاه حیات وحش میانکاله اظهار کرد: نخستین آتش‎سوزی از یک‎شنبه شب هفته جاری در منطقه پروانه بادی شبه‌جزیره میانکاله آغاز شده بود که مأموران و بومیان پناهگاه با تلاش شبانه موفق به مهار کامل آتش شدند.

 

وی افزود: وسعت این آتش‌سوزی حدود یک هکتار برآورد شده که ۸۰ درصد آن دارای پوشش درختچه‌های انار و ۲۰ درصد آن نیز سازیل بوده است.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: آتش‌سوزی دوم نیز از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه در منطقه ترشی‌پز کومه میانکاله آغاز شد و منطقه‎ای به مساحت حدود ۱۰ هکتار را در بر گرفت که همانند آتش‎سوزی نخست، بخش مهمی از پوشش گیاهی آن شامل درختچه‎های انار و بخش دیگری نیز پوشیده از سازیل بوده است.

 

این مسؤول بیان کرد: مهار کامل آتش با تلاش محیط‌بانان میانکاله، نکا و گلوگاه، نیروهای آتش‌نشانی بندرآمیرآباد، کشتی‌سازی ایران صدرا و دهیاری زاغمرز تا ساعت ۱۶ روز دوشنبه به‎طول انجامید.

 

رضااحمدی ادامه داد: در مجموع در آتش‎سوزی‎های اخیر شبه‌جزیره میانکاله، حدود ۱۱ هکتار از پوشش درختچه‎های انار و سازیل از بین رفت.

 

وی با بیان اینکه شواهد نشان می‎دهد که این آتش‎سوزی‎ها شبه‌عمد و ساختگی بوده است، گفت: کارشناسان محیط زیست سرگرم بررسی و تحقیقات درباره علت آتش‌سوزی در میانکاله و یافتن فرد و یا افراد مقصر هستند.