بنا بر گزارش افراد محلی، تعدادی از جوانان که قبل از شروع آتش‎سوزی در این محل آتش روشن کرده بودند عامل آتش سوزی جنگل سوزنی برگ در تالاب لپو زاغمرز بوده اند...

آتش سوزی در جنگل سوزنی برگ تالاب لپو زاغمرز

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) مدیر منابع طبیعی حوزه بهشهر با تأیید آتش‎سوزی در ضلع شمال شرقی تالاب لپو زاغمرز گفت: این آتش‎سوزی در وسعت کمتر از یک هکتار بوده اما به‎دلیل نبود جاده در این پوشش جنگلی، کار اطفای حریق به‎سختی در حال انجام است.

 

علی باقری امروز در گفت‎وگو با فارس، اظهار کرد: مساحتی حدود یک‎هکتار از ضلع شمال شرقی تالاب لپو زاغمرز که زیرمجموعه منابع طبیعی و پوشیده از درختان سوزنی‎برگ است، به‌دلیل سهل‎انگاری عوامل انسانی طعمه حریق شد.

 

وی افزود: با وجود اینکه مساحت آتش‎سوزی زیاد نیست اما با توجه به اینکه سال‎هاست این نقطه از ضلع شمالی بهشهر رویشگاه درختان سوزنی برگ بوده و از طرفی نیز با گرمای هوا روبه‎رو هستیم، امکان اتفاقات احتمالی وجود دارد، لذا جلسه‎ای در این زمینه تشکیل شد و نیروها در حال اطفای حریق هستند.

 

مدیر منابع طبیعی حوزه بهشهر گفت: به این دلیل که جاده‎ای در بین درختان سوزنی‎برگ وجود ندارد لذا کار اطفای حریق به‎سختی در حال انجام است البته تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی را به کمک گرفته‎ایم تا آتش هر چه سریع‎تر پایان یابد.

 

این مسؤول بیان کرد: آتش‎سوزی از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه آغاز شد و همچنان در حال خاموش کردن آن هستیم.

 

باقری ادامه داد: همواره هشدار داده‎ایم که به‎ویژه در فصل گرما از آتش کردن پای درختان پرهیز شود و در هر صورت پس از استفاده از آتش و هنگام ترک محل استقرار باید از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل شود اما گاهی افراد به این مهم توجه نمی‎کنند و خساراتی را به‎بار می‎آورند که گاه جبران‎ناپذیر است.

 

وی در پایان گفت: بنا بر گزارش افراد محلی، تعدادی از جوانان قبل از شروع آتش‎سوزی در این محل آتش روشن کرده بودند و ساعاتی را در این محل مستقر شدند که ظاهراً اهمیتی به خاموشی کامل آن ندادند و چنین حادثه‎ای رخ داده است.