مدیرعامل سازمان آتش نشانی بهشهر گفت: در این آتش سوزی که ساعات ابتدایی امروز رخ داد ، یک واحد مسکونی در خیابان هفت تیر این شهر دچار حریق شد

atshneshan-4

به گزارش شرق پرس مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهشهر گفت : حضور به موقع آتش نشانان مانع بروز فاجعه و مرگ کامل اعضای یک خانواده بهشهری شد .

 

 

حسین سراجی در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد : در این آتش سوزی که ساعات ابتدایی امروز رخ داد ، یک واحد مسکونی در خیابان هفت تیر این شهر دچار حریق شد .

 

وی بیان کرد : مهمترین ویژگی این واحد مسکونی که ممکن بود زمینه ساز بروز یک فاجعه انسانی شود ، باریک بودن کوچه و غیرممکن بودن عبور ماشین آتش نشانی بود.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهشهر افزود : کوچه محل سکونت این خانواده فاصله زیادی با مکانی که ماشین آتش نشانی در آن قرار گرفته بود نداشت و به همین دلیل نیروهای این سازمان در مدت زمان اندکی توانستند آتش را خاموش و از گسترش آن جلوگیری کنند.

 

سراجی ادامه داد : به دلیل وجود خانه های مشابه در خیابان های این شهر تضمینی وجود ندارد که حوادث مشابه آینده با تلفات و خسارت های بشتری مواجه نگردد که برای از بین بردن این خسارت ها علاوه بر لزوم توجه بیشتر به رعایت اصول شهرسازی، تهیه امکانات و ابزار پیشرفته برای آتش نشانی ضروری است.

 

وی گفت : آتش نشانان بهشهری با کمترین امکانات ، خدماتی ارایه می دهند که به مراتب خطرناک و ناایمن است و هدف از انجام آن ها جلب رضایت مردم و کاهش تلفات و خسارت ها است.

 

سراجی به امکانات اندک آتش نشانی بهشهر اشاره کرد و گفت : علاوه بر کمبود تجهیزات، با مشکل کمبود نیروی انسانی نیز مواجه هستیم که این مشکل می تواند در زمان وقوع حوادث،موجب تاخیر نیروها در رسیدن به محل حادثه شود.

 

وی بیان کرد : همچنین خودروهای مورد استفاده آتش نشانی بهشهر قدیمی ، فرسوده و ناکارآمد است که اگر چه استاندارد خاصی برای استفاده از این خودروها وجود ندارد ، اما در کشورهای اروپایی از ماشین های با عمر بالاتر از پنج سال برای استفاده در اتش نشانی استفاده نمی شود و به جای آن خودروهای جدید و جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بهشهر افزود : آتش نشانی بهشهر به دلیل نداشتن بودجه کافی، توان تعویض ماشین ها را ندارد و به عنوان نمونه از یک ماشین آتش نشانی در ایستگاه شماره یک بهشهر با ۴۸ سال سن همچنان استفاده می شود.

 

سراجی ادامه داد : این ماشین ها به جز استهلاک فراوان و هزینه نگهداری زیادی که دارند با سرعت کمتر و قدرت فشار آب پایین تر در مقایسه با ماشین های مدل بالاتر و جدیدتر ،عملکرد بدتری در ارائه خدمت به مردم در زمان بروز حادثه می گذارد.