آزموده با بیان اینکه از روز آینده تنها 10 تن زباله شرق مازندران وارد مدار کمپوست می‌شود، افزود: با شهرداران طرف قرارداد صحبت شد که در حال حاضر، آغاز فعالیت کارخانه با 10 تن زباله از بهشهر انجام شود و به مرور زمان از چهار شهر دیگر نیز هرکدام به میزان 10 تن زباله کمپوست شود تا به 50 تن در روز برسد.

آغاز فعالیت کارخانه کمپوست شرق مازندران با ظرفیت 10 تن شهردار بهشهر

 

 

به گزارش شرق پرس حمید آزموده در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان بهشهر، با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی کارخانه کمپوست شرق مازندران در ماه گذشته با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، اظهار کرد: این مجموعه که در منطقه «بسو» بهشهر مستقر است، در مجموع دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

 

 

 

وی اضافه کرد: امروز با حضور پنج شهرداری نکا، رستم‌کلا، بهشهر، خلیل‌شهر و گلوگاه همچنین پیمانکار فعلی، تغییر رسمی برای این مجموعه و تعهدات مربوط به کمپوست تا رسیدن کارخانه به ظرفیت واقعی، انجام می‌شود.

 

 

شهردار بهشهر ادامه داد: امروز کد‌گذاری دستگاه‌ها انجام و پیمانکار نیز باید ساخت انبار ریجکتیو و بازیافت‌ها را آغاز کند.

 

 

آزموده با بیان اینکه از روز آینده تنها ۱۰ تن زباله شرق مازندران وارد مدار کمپوست می‌شود، افزود: با شهرداران طرف قرارداد صحبت شد که در حال حاضر، آغاز فعالیت کارخانه با ۱۰ تن زباله از بهشهر انجام شود و به مرور زمان از چهار شهر دیگر نیز هرکدام به میزان ۱۰ تن زباله کمپوست شود تا به ۵۰ تن در روز برسد.

 

 

وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی این کارخانه، کمپوست ۲۵۰ تن زباله در روز است که در حال حاضر نمی‌توان این حجم زباله را تبدیل کرد، لذا حدود یک‌سال زمان می‌برد تا با توجه به امکانات موجود، به چنین ظرفیتی برسیم.

 

 

شهردار بهشهر ادامه داد: روزانه ۱۸۰ تن زباله در شهرداری‌های پنج‌گانه شرق مازندران تولید می‌شود که این میزان، بدون احتساب زباله‌های جمع‌آوری‌شده به مدیریت دهیاری‌هاست.

 

 

آزموده در پایان با بیان اینکه در فاز نخست، ۴۰ درصد زباله‌ها به کود آلی تبدیل و بقیه ریجکت می‌شوند، افزود: این کارخانه برای تکمیل نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید چند دستگاه از جمله زباله‌سوز همچنین ساخت ساختمان و نصب تجهیزات اداری دارد.