ارائه آمار وضعیت مناسب اشتغال استان مازندران از سوی احمد مظفری مدیرکل روابط عمومی استانداری از دو جهت کاملا متفاوت قابل بررسی است. اول اینکه در روزهای پایانی کار دولت یازدهم قرار داریم و هر مدیری سعی دارد بگوید کارنامه موفقی داشت! و دوم اینکه این روزها در اوج انتقادات علیه سیاستهای اقتصادی و اشتغال دولت هستیم و کسی شاید نباشد که رکود و بیکاری را درک نکرده باشد...

آقای مظفری, آیا مازندران جزء 6 استان برتر کشور در حوزه کاهش بیکاری است؟

 

 

به گزارش شرق پرس (شرق مازندران) در این وضعیت نابسمان از لحاظ اشتغال, رکود و تعطیلی بنگاههای اقتصادی, تیتر خبری با عنوان “نرخ بیکاری در مازندران تک رقمی شد” از طرف احمد مظفری, مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران مانند نمک پاشیدن بروی زخم همه بیکاران و بیکارشدگان و منتقدان حوزه اشتغال دولت تدبیر و امید است.

 

متن زیر اظهارات مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران است که از وضعیت مناسب اشتغال در استان سخن گفت:

 

” احمد مظفری افزود : بر اساس گزارش سه ماهه بهار مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری مازندران در بهار سال جاری به ۹.۸ درصد رسید.
وی گفت که نرخ بیکاری بهاری مازندران نسبت به سه ماهه زمستان سال قبل سه درصد کمتر شد.
مظفری نرخ مشارکت اقتصادی مازندران را در بهار سال جاری ۴۲ و نیم درصد اعلام کرد و افزود : این در حالیست که در زمستان ۹۵ نرخ مشارکت اقتصادی مازندران ۴۰ و ۲ دهم درصد بوده است و در این بخش نیز شاهد افزایش ۲.۳ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی هستیم .
دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران تاکید کرد : بر این اساس ، استان مازندران جزء ۶ استان برتر کشور در حوزه کاهش بیکاری است که دارای نرخ بیکاری تک رقمی در بهار ۹۶ است .”

 

 

البته اینگونه تیترها و اخبار را نمی توان بی ربط با روزهای پایانی کار دولت یازدهم دانست. اما باید پرسید ارائه این نوع آمارها حتی اگر با ارائه برخی فرمول ها مانند “شاغل بودن با آمار یک ساعت کار در هفته! ” درست هم باشد چه دردی از جامعه دوا خواهد کرد؟ آیا اینکه رکود و بیکاری در اقتصاد بیداد کند اما طبق فرمولی خاص! خود را کارامد و مدیری موجه جلوه دهیم در نزد افکار عمومی تاثیری مثبت خواهد داشت؟

 

به نظر می آید در پیش گرفتن این رویه که هر مدیری بدور از واقعیت های جامعه صرفا در پی ارائه آمار برای توجیه عملکرد خود برآید از طرف هر شخص و دولتی که باشد در تعارض با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود.