14 درصد از طلاق‌ها در سال اول و 48 درصد از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگي مشترک رخ مي‌دهد و به طور متوسط از هر 4.4 ازدواج يک مورد به طلاق مي‌انجامد.

آماری تاسف آور؛ هر ساعت 18 طلاق ثبت می شود!شرق پرس: سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره آمار طلاق در شش ماهه اول سال گفت: در این مدت ۷۹ هزار و ۸۰۶ واقعه طلاق روی داده که هر شبانه روز۴۳۶ مورد و هر ساعت ۱۸ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

محمد ابراهیم طریقت در نشست خبری که دیروز برگزار شد، با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا ۹۳ به طور متوسط ازدواج رشد منفی ۶.۵ درصدی را داشت، اظهار داشت: در شش ماهه اول سال‌جاری ۳۴۹ هزار و ۱۱۴ واقعه ازدواج ثبت شده است. به طوری که هر شبانه روز حدود ۸۰ واقعه به ثبت رسیده و میانگین سن مردان برای ازدواج ۲۸ سال و زنان ۲۳.۵ سال است.

وی درباره آمار طلاق افزود: ۱۴ درصد از طلاق‌ها در سال اول و ۴۸ درصد از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد و به طور متوسط از هر ۴.۴ ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد.

وی با بیان این مطلب که به طور متوسط افراد طلاق گرفته ۱/۸ سال باهم زندگی مشترک داشته‌اند و کل طلاق‌ها ۷/۸ درصد افزایش داشته است. میانگین سن طلاق مردان ۳۵ سال و زنان ۳۰ سال بوده است، تصریح کرد: در شهرهای بزرگ و مناطق پردرآمدتر، میزان طلاق افزایش یافته است. بنابراین شیوه زندگی در تصمیم برای طلاق گرفتن از اهمیت زیادی برخوردار است.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال درباره شناسایی افراد در فضای مجازی اظهار کرد: کارت هوشمند ملی یکی از ابزارهای شناسایی افراد در فضای مجازی است و قصد داریم از طریق پایگاه‌ها و برنامه ریزی برای سرویس‌های شناسایی روی تلفن‌های همراه به این اهداف دست یابیم./ایلنا