بهروز عرب خزائلی در جمع اصحاب رسانه شهرستان میاندورود گفت: آموزش و پرورش سند بنیادینی را اجرا می کند که فراجناحی است و وابسته به کابینه ها نیست بلکه منطبق قوانین نظام آموزش و پرورش است.

arabkhazaeeli54

 

به گزارش شرق پرس عرب خزائلی در نشستی با اصحاب رسانه شهرستان, اظهار داشت: آموزش و پرورش در حال اجرای سند بنیادینی بوده که وابسته به کابینه‌ها، جناح‌ها و نگاه های سیاسی نیست, بلکه طبق قوانین نظام آموزش و پرورش است.

 

وی با اشاره به اینکه این سند با دستور مقام معظم رهبری تدوین شده و در حال اجراست, افزود: در این سند, بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین هدف پرورش انسان‌ها و رسیدن آنها به درجه متعالی و قرب الهی مدنظر است.

 

عرب خزائلی تاکید کرد: امسال مهم‌ترین و حساس‌ترین وظیفه ما پروژه مهر بوده که به بخش‌های مختلف ثبت نام، هدایت و سازماندهی تقسیم می‌شود.

 

 

 مدیر آموزش و پرورش میاندورود با تاکید بر ایجاد روحیه نشاط و تندرستی بین دانش آموزان مدارس، گفت: با اجرای طرح مدرسه پویا، بازی‌های بومی محلی به صورت پایلوت در شرق مازندران در مدارس میاندورود احیا می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش میاندرود با اشاره به اینکه آمار دانش آموزان در این شهرستان, هفت هزار و ۷۵۳ نفر است که شامل ۵۴ دانش آموز استثنایی است، گفت: چهار هزار و ۶۱۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند که از این تعداد  ۷۸۲ نفر کلاس اولی هستند.

 

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید, تعداد هزار و۹۲۲ دانش آموز در متوسطه اول و ۷۴۰ دانش آموز در متوسطه دوم حضور خواهند داشت.

 

عرب خزائلی با اشاره به وجود ۸۳ مدرسه در این شهرستان, گفت: این مدارس شامل ۳۲۸ کلاس درس بوده که بیش از نیمی از این مدارس مربوط به مقطع ابتدایی است.

 

مدیر آموزش و پرورش میاندورود بیان داشت: از میزان اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش در سال گذشته, ۸۰درصد تحقق پیدا کرد و امسال بالغ بر ۵۰۰ میلیون اعتبار برای آموزش و پرورش شهرستان تصویب شده است.

 

وی گفت: سه مدرسه آموزش از راه دور در این شهرستان وجود دارد که دو مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه است.

 

مدیر آموزش و پرورش میاندورود تصریح کرد: برای اجرای پروژه مهر, چهار محور آموزش، پرورش، مشاوره و تجهیزات باید پیگیری شود.

 

وی گفت: در اجرای این پروژه, احیای بازی‌های بومی و محلی درمدارس مانند هفت سنگ با نام حیاط پویا در دستور کار قرار دارد.

 

به گزارش تسنیم, عرب خزائلی تصریح کرد: امسال سیستم گرمایشی در مدارس این شهرستان در چهار مدرسه انجام می‌شود که سه مدرسه با نصب شوفاژ و یک مدرسه برای اولین در استان، کولر هوای گرم نصب می‌شود.