جعفر احمدی در جلسه بررسی مشکلات آسفالت روستاها گفت: نبود منبع درآمد مناسب و اشتغال‌ مهمترین مشکلات منطقه هزارجریب نکا است که گریبانگیر مردم شده است.

احمدی فرماندار نکا:مشکلات شغل و درآمد عامل مهاجرت روستائیان هزارجریب است

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) جعفر احمدی در جلسه بررسی آسفالت راههای روستایی نکا افزود: نداشتن شغل مناسب و کافی نبودن درآمد در روستاها بعنوان مشکلات زیربنایی موجب مهاجرت روستاییان شده است.

به گزارش ایرنا, وی اظهار کرد: راه به عنوان اصلی ترین نیاز برای تردد روستاییان است که باید با بهینه سازی راههای روستایی برای اشتغال مناسب و افزایش درآمد تلاش شود.

فرماندار نکا با اعلام اینکه شهرستان نکا از جمله شهرستان‌های محروم مازندران است، یادآور شد: در برخی از مناطق همچون هزارجریب این محرومیت‌ها بسیار فراوان است که باید برای رفع محرومیت زدایی با تمام توان وارد شده و تلاش شود.

احمدی گفت: در سال جاری ۵۰ کیلومتر راه روستایی در دست اقدام است که عملیات زیرسازی و بهسازی برخی از محورها انجام شده و تسطیح راه روستایی زرندین سفلی و عملیات آسفالت‌ریزی توسط پیمانکار در حال انجام است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۷۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت روستاهای شهرستان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بعضی از روستاها همچون چناربن ، امامیه ، درویش خلک ، دوآب و تعدادی از روستاهای دیگر از راه آسفالته یا زیرسازی برای آسفالت برخوردار شدند.

نماینده عالی دولت افزود : زیرسازی آسفالت سه راه سوچلما به ارم و نوده به برفام نیز انجام شد و کار برای بهینه سازی و آسفالت راههای روستایی دیگر در دست اقدام است.

احمدی گفت : در سال جاری هم با برنامه ریزی انجام شده ۵۰ کیلومتر از راه روستایی ۹ روستای شهرستان نکا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که برای رفاه حال روستاییان اجرایی می شود.