مجید آقابابایی با اشاره به اینکه صيادان هيچ نوع ابزار نظامى همراه نداشتند افزود: عربستان با تيراندازى به دو قايق صيادى ايرانى باعث مرگ يكى از ماهيگيران شد...

ادعای عربستان: نیروهای سپاه را دستگیر کردیم!

 

شرق پرس: پایگاه خبری الجزیره (aljazeera)، با انتشار گزارشی به انعکاس دروغ پردازی عربستان سعودی مبنی بر دستگیری تعدادی از نیروهای سپاه با قایق های مملو از مواد منفجره[!] توسط گشت دریایی عربستان و پاسخ ایران در این رابطه پرداخته است.

 
در این گزارش آمده است:

«ریاض می گوید تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران ایران در حالی که سوار بر قایق های مملو از مواد منفجره بوده اند در نزدیکی یکی از سکوهای نفتی در خلیج فارس دستگیر شده اند.

 
بر اساس بیانیه وزارت اطلاعات عربستان، افرادی که در این رابطه دستگیر شده اند تحت بازرسی قرار دارند و روشن است که این یک اقدام تروریستی در آبهای عربستان سعودی بوده است[!]

 

مجید آقا بابایی، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ایران، اعلام کرده است که سه ایرانی دستگیر شده توسط عربستان، صیادهای اهل بوشهر بوده اند که ناخواسته به آب های عربستان وارد شده اند و هیچ مدرکی بر نظامی بودن آن ها و دیگر ادعاهای مطرح شده از مقامات سعودی وجود ندارد.»

 
پایگاه رادیو فردا نیز به انعکاس این خبر پرداخته و نوشت: “مجید آقابابایی با اشاره به اینکه «صیادان هیچ نوع ابزار نظامى همراه نداشتند» افزود: «عربستان با تیراندازى به دو قایق صیادى ایرانى باعث مرگ یکى از ماهیگیران شد. ادعاى عربستان درباره دستگیرى نیروى نظامى ایران صحت ندارد چراکه افرادى که با نیروهاى این کشور روبه رو شدند صیادان ساده اى بودند که قایق آنها هم قایق ماهیگیرى بوده است.”
 

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ایران گفته بود: دو قایق ماهیگیری ایرانی بر اثر امواج دریا از مسیر خود خارج شده‌ و هدف گلوله مرزبانان عربستان سعودی قرار گرفته‌اند. آقای آقابابایی اقدام مرزبانان عربستان سعودی را خلاف اصول انسانی خوانده و افزوده بود: حتی با فرض ورود قایق‌های ایرانی به مرزهای عربستان بر اثر امواج دریا، آنها مجاز به شلیک به سوی قایق‌های ایرانی نبودند.

 
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، هم روز شنبه گفت که موضوع “کشته شدن یک صیاد بوشهری در تیراندازی گارد مرزی عربستان سعودی” از سوی دستگاه‌های مسئول در حال بررسی است. آقای قاسمی گفته بود که پس از مشخص شدن نتایج این بررسی‌ها، وزارت امور خارجه ایران این موضوع را “با جدیت” پیگیری خواهد کرد.»

 

لازم به ذکر است سردار سنایی معاون سیاسی سپاه پاسداران در واکنش به این ادعا گفت: اسارت تعدادی از نیروهای سپاه در مرز آبی ایران با عربستان کذب محض است.

 

 

 

جام