سایت باسنیوز نزدیک به احزاب چپگرای کردستان عراق نیز مدعی شد یکی از تروریست های کشته شده در تکریت، «اسماعیل علی» 22 ساله اهل چچن بود که در تلفن همراهش عکس های حضور وی در فرودگاه تهران و حتی مرز «مهران» (منذریه) ثبت شده بود.

 

 

شرق پرس: یکی از افسران بلندپایه ارتش عراق مدعی شد در میان جنازه های تروریست های کشته شده در جریان عملیات آزادسازی تکریت، «۱۹ پاسپورت معتبر دارای ویزای ایران» هم وجود داشته است که در میان آن ها دو نفر سابقه ورود به ایران را داشته اند!
 
 
 
 
 روزنامه «العربی جدید» چاپ لندن که به شاهزادگان قطری وابسته است در گزارشی بدون اعلام ملیت واقعی این ۱۹ نفر مدعی شد طبق تحقیقات سازمان امنیتی بغداد نیز اصالت این پاسپورت ها تأیید شده است و به این ترتیب، داعش بدون هیچ خطری می توانست این ۱۹ اتباع خطرناک خود را از مرزهای رسمی به کشورهای هدف خود ارسال کند. از نکات جالب در مورد این ۱۹ نفر، عدم شهرت آنان است که به این ترتیب در پوشش مسافران معمولی می توانستند به کشورهای هدف مسافرت کنند.
 
 
 
pasport-daesh-iran1
 
این منبع امنیتی که نمی خواست نامش فاش شود، به این روزنامه شاهزادگان قطری گفت: «نمی توانم ملیت تک تک این ۱۹ نفر را اعلام کنم؛ اما همین قدر بگویم که بیش تر آنان را اتباع کشورهای پاکستان، افغانستان و قفقاز تشکیل می دادند که به صورت قانونی از مجاری رسمی وارد کشورهای همسایه عراق شده بودند.»
 
 
 
گفتنی است سایت «باسنیوز» نزدیک به احزاب چپگرای کردستان عراق نیز پیش از این مدعی شد یکی از تروریست های کشته شده در تکریت، «اسماعیل علی» ۲۲ ساله اهل چچن بود که در تلفن همراهش عکس های حضور وی در فرودگاه تهران و حتی مرز «مهران» (منذریه) ثبت شده بود. این سایت در ادامه تلاش کرده بود که با بزرگنمایی این اتفاق، جمهوری اسلامی را متهم کند که از جنگ داخلی(!!)  درعراق حمایت می کند!
 
 
daesh-koshte5
 
 
بخشی از رسانه های عربی و کردی منطقه همنوا با منابع رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا با سندسازی های عجیب مدعی شوند ایران در سال های قبل، شبکه امنی برای القاعده و داعش تدارک دیده بود تا به شرط حفظ امنیت ایران، بدون ممانعت بتوانند از خاک ایران برای ترانزیت به کشورهای هدف خود اعزام شوند. این ادعا به اندازه ای ضعیف است که حتی واکنش منفی مبارزان عراقی را نیز در پی داشته است.
 
 
 
ایران به اذعان مقامات نظامی و سیاسی بغداد، بیش ترین نقش را در عقب راندن تروریست های داعش داشته است و حتی سخنگوی این سازمان تروریستی نیز به صراحت اعلام کرده سپاه قدس ایران علت اصلی مقاومت بغداد در برابر این گروه تروریستی بوده است! تعداد قابل توجه شهدای ایرانی در نبرد علیه داعش، حضور گسترده فرماندهان و مستشاران ایرانی در اتاق عای عملیات و فرماندهی نیروهای ضد داعش و بالاخره اعتقادات مذهبی ایرانیان مهم ترین ادله ای است که ثابت می کند سهم ایران پررنگ تر از هر کشوری در تضعیف و مهار سازمان تروریستی خطرناک داعش بوده است.
 
 
در همین زمینه، «رضا الجعفری» یکی از فرماندهان عالی رتبه گردان های داوطلب شیعه مبارز علیه داعش (حشد الشعبی) می گوید: «همه می دانند ترکیه دروازه ورود تروریست ها از سراسر جهان به قلمرو داعش است؛ همان گونه که همه از حمایت های مالی قطر خبر دارند. ایران مجموعا بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر مرز زمینی و دریایی با عراق دارد و سالانه نزدیک به ده میلیون نفر از اتباع دو کشور از مرزها عبور می کنند، در این میان دو نفر یا نوزده نفر اصلا به چشم نمی آیند. ملت عراق همواره به برادری ایرانیان افتخار می کند.»
 شفاف