رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: این سازمان راه اندازی مراکز سیار برای ارائه خدمات پیشگیری ایدز را به صورت کاملاً رایگان و محرمانه در دستور کار خود قرار داده است.

download

 
 
 
 
 
 
شرق پرس : عباس صداقت رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اولین بار در کشور در راستای طرح تحول نظام سلامت و به منظور افزایش دسترسی گروه‌های در معرض خطر ” HIV ” ایدز به نظام تشخیص و دریافت خدمات آموزشی، پیشگیرانه مراکز مدیریت بیماری‌های واگیردار راه اندازی می‌شود. 
 
 
 
 
وی در ادامه عنوان کرد: در جهت کاهش آسیب‌های این بیماری و با رویکرد تسهیل نمودن خدمات به صورت جامعه محور، خدمات آموزشی، پیشگیرانه مراکز مدیریت بیماری‌های واگیردار راه اندازی می‌شود. 
 
 
 
 
 
صداقت با اشاره به رایگان بودن خدمات در این مراکز افزود: سازمان کنترل ایدز وزارت بهداشت راه اندازی مراکز سیار برای ارائه خدمات پیشگیری ایدز را به صورت کاملاً رایگان و محرمانه در دستور کار خود قرار داده است. 
 
 
 
 
وی ضمن تاکید بر‌ لزوم مشارکت بخش‌های غیردولتی اظهار کرد: این برنامه قرار است صرفاً با جلب مشارکت بخش‌های غیردولتی و تشکل‌های مردم نهاد به اجرا در‌بیاید. د حال حاضر نیز در حال برنامه ریزی برای تدوین پروتکل اجرایی واحدهای سیار و جلب همکاری تشکل‌های غیردولتی مجرب و علاقمند در این زمینه هستیم. 
 
 
 
 
رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: طبق پیش بینی و برنامه ریزی‌های انجام شده،‌ پیش بینی می‌شود اولین مرحله‌ی راه اندازی این مراکز در نیمه ‌ی دوم سال جاری راه اندازی شود. 
 
 
 
 
وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: ابتدا این مراکز به صورت آزمایشی در نقاط مهم شهر تهران و چند کلان شهر دیگر راه اندازی خواهد شد. 
 
 
 
 
هم چنین پس از بررسی نتایج حاصل از این طرح، اقدامات لازم برای امکان سنجی گسترش طرح به سایر شهرها انجام خواهد گرفت.
 
 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران