هوشنگ رحیمی مدیرعامل شرکت بردنا در گلوگاه نیز در جلسه بررسی مشکلات مرتبط با فعالان اقتصادی شرق مازندران سود بالای بانکی را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان بخش خصوصی دانست و افزود: بانک‌ها براساس قوانین خود عمل می‌کنند و این قوانین در برخی اوقات به ضرر تولیدکنندگان است.

از تلاش برای خروج شرق مازندران از مظلومیت تا انتقاد از سود بالای بانکی برای تولید کنندگان

 

 

به گزارش شرق پرس نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات مرتبط با فعالان اقتصادی شرق مازندران  با حضور مدیران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، حفاظت محیط‌زیست، تأمین اجتماعی، امور اقتصادی و سرپرستی بانک ملی استان مازندران به همراه مسئولان مربوطه شرق مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر برگزار شد.

 

 

در این جلسه با تأکید بر ظرفیت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در بهشهر، نکا و گلوگاه که با داشتن سه شهرک و ناحیه صنعتی در موقعیت مکانی ویژه قرار دارند، مسئولان این سه شهرستان خواستار رفع موانع موجود با همکاری مدیران مربوطه استانی شدند تا روند سرمایه‌گذاری‌ها در این منطقه از مازندران سرعت یابد.

 

 

* تلاش برای خروج شرق مازندران از مظلومیت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران با اعلام حمایت از صنایع بخش خصوصی، اظهار کرد: رفع موانع تولید از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این استان است و تلاش می‌کنیم تا صنعت شرق مازندران را از مظلومیت خارج سازیم.

عبدالله مهاجردارابی یکی از مشکلات بخش اقتصادی را مالیات و سرمایه در گردش تولید و کسب‌وکار کارخانه‌ها عنوان کرد و افزود: بخشی از مشکلات به قوانین دست‌وپاگیر اداری مربوط بوده و سرمایه در گردش مهم‌ترین دغدغه توسعه کشور و از جمله استان مازندران است که می‌توانیم در کنار هم این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

 

 

* نیاز مازندران به منطقه آزاد تجاری

وی از عزم دولت برای پیگیری جدی مطالبات بخش خصوصی سخن گفت که اتاق بازرگانی مازندران نیز همراه دولت گام برمی‌دارد تا بخش عظیمی از مشکلات بخش خصوصی را برطرف کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از نیاز جدی این استان به یک منطقه آزاد تجاری سخن گفت و بیان کرد: بهشهر نیز از نظر زیرساخت‌ها می‌تواند پایگاه مناسبی برای توسعه اقتصادی استان باشد.

 

 

* حمایت از صنایع سبز

ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران نیز با تأکید بر اینکه از صنعت پاک حمایت می‌کنیم و معتقدیم که استان ما در کنار بخش کشاورزی نیاز به صنایعی برای هم‌پوشانی این بخش دارد، افزود: در چارچوب دستورالعمل‌ها و قوانین زیست‌محیطی تلاش می‌کنیم حامی صنایع باشیم.

در این جلسه به بحث مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای نیز اشاره شد که یکی از مشکلات تأمل‌برانگیز آن، پیگیری نکردن دغدغه‌های فعالان این عرصه و درگیرشدن به مسائل حاشیه‌ای عنوان شد.

رضا رستمی یکی از فعالان عرصه حمل‌ونقل شرق مازندران با انتقاد از عملکرد فرماندار شهرستان بهشهر و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عمر ناوگان حمل‌ونقل در بهشهر به بیش از ۳۰ سال می‌رسد و هیچ‌گاه نماینده مردم و فرماندار بهشهر به جایگاه حمل‌ونقل در این شهرستان اهمیتی نداده‌اند.

 

 

* انتقاد از سود بالای بانکی

هوشنگ رحیمی مدیرعامل شرکت بردنا در گلوگاه نیز سود بالای بانکی را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان بخش خصوصی دانست و افزود: بانک‌ها براساس قوانین خود عمل می‌کنند و این قوانین در برخی اوقات به ضرر تولیدکنندگان است و گاهی به خاطر تعرفه‌های جمعیتی، برخی از کارخانجات از یک شهر به شهر دیگر رفته‌اند.

هیبت‌الله ویسی سرپرست بانک ملی استان مازندران نیز با حمایت از صنعت‌گران و کارآفرینان بخش خصوصی، از مدیران زیرمجموعه خود در شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه خواست تا هر چه سریع‌تر مشکلات مالی شرکت‌هایی مانند بردنا را بررسی کرده و از هیچ مساعدتی در این زمینه دریغ نکنند.

به گزارش فارس، استان مازندران خود را برای ورود رئیس‌جمهور و هیئت همراه به این استان آماده می‌کند و قرار است هیئت دولت در هفته نخست مهرماه سفری به مازندران داشته باشد، لذا شهرستان‌های مختلف نیز مطالبات و خواسته‌هایی دارند که مهم‌ترین آنها را به عنوان اولویت در دستور کار قرار می‌دهند.

 

 

* آمادگی بهشهر برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری

شرق مازندران نیز در بخش خدمات راه و شهرسازی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیار ضعیف است، زیرا پیگیری‌های مناسبی در این زمینه صورت نگرفته یا اقدامات انجام‌شده برای رفع تکلیف، مقطعی و سطحی بوده است.

اکنون با توجه به آن‌چه که مسئولان به عنوان وجود زیرساخت‌های لازم در بندر امیرآباد و منطقه ویژه اقتصادی مربوط به آن عنوان می‌کنند، این بندر آمادگی تبدیل‎شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد، لذا شایسته است تا برای رسیدن به این مهم، بسترهای لازم از جمله رفع موانع اقتصادی و بازرگانی فراهم شود.

 

 

 

 

 

فارس