براساس گفته شبیر لطفی تمرینات تیم فوتبال صنعت ساری به دلیل مشکلات اخیر و جداشدن بازیکنان و حضور فقط 15 بازیکن تعطیل است و این در حالی است که تیم در انتهای جدول لیگ دسته دوم فوتبال کشور است و در صورت عدم تغییرات و از سرگیری تمرینات، احتمال سقوط آنها به لیگ دسته سوم فوتبال کشور بیشتر شده است.

sari-sanaat54

 

 

به گزارش شرق پرس شبیر لطفی، سرمربی جدید صنعت ساری امروز در گفت‌وگو با فارس در ساری درباره حواشی و اتفاقات این باشگاه از اول فصل تاکنون اظهار کرد: اتفاقات اول فصل تاکنون با تغییر و تحولاتی روبه‌رو بود و از لحاظ مدیریتی در چند مرحله جابه‌جایی داشته که این یک امر طبیعی است و از نظر روحی بازیکنان در فشار بودند.

 

وی بیان کرد: موضوع مهم‌تر اینکه از اول فصل در حوزه تصمیم‌گیری گروه‌هایی آمدند و هر کسی هم می‌آمد از سیستم تفرقه‌انداز تا سیستم دوستی وجود داشت که این موضوع سبب فشار بر روی بازیکنان شده بود.

 

لطفی با اشاره به اینکه قولی که از نظر مالی دادند، ابتدای فصل انجام شد ولی در این دو سه هفته اخیر مبلغی پرداخت نشد، افزود: حالا باید بررسی شود که تیم چرا نتیجه نگرفت و الان شرایطش متفاوت است و اگر در نیم‌فصل شرایط فعلی تغییری نکند، همان اتفاقات اول فصل در ادامه رقم می‌خورد.

 

سرمربی جدید صنعت ساری درباره حضورش در این تیم تصریح کرد: در مورد حضور خودم در این تیم از اول فصل با وجود اتفاقات زیادی که داشت هیچ‌گونه مصاحبه و حرفی نزدم و چون خودم حدود هفت تا هشت سال در سطح شهر تیم داشتم و کار می‌کردم، طبیعی بود که وقتی تیم پول نداشت، برای تیم از جیب هزینه می‌کردیم و الان درست نیست بیایم و از شرایط بد تیم حرفی بزنیم و واکنش نشان دهیم.

 

این مربی خاطرنشان کرد: از اول فصل و از زمانی که صحبت تغییر مدیرعامل تیم شد، هیچ تماسی با هم نداشتیم و حدود دو هفته پیش صحبت این بود که تغییر و تحول داشته باشیم.

 

عدم ثبت قرارداد در فدراسیون

لطفی با اعلام اینکه وضعیت و شرایط ما هم برای ادامه کار در تیم صنعت منوط به اتفاقات و تغییراتی بود که ما ندیدیم و از آن اتفاقات هنوز صحبتی نشده است، ادامه داد: قرارداد ما هنوز در فدراسیون ثبت نیست و منتظریم تا مدیرعامل تیم صنعت ساری هر چه زودتر وضعیت تیم را مشخص کند تا ما هم بتوانیم تمرینات را هر چه زودتر شروع کنیم.

 

وی افزود: در شرایط کنونی برای تیم صنعت ساری هیچ اتفاقی نیفتاده است مگر اینکه آیتم‌هایی که گذاشتیم که تیم به چه شرایطی نیاز دارد انجام شود.

 

این مربی جوان درباره شکست سنگین تیمش در آخرین دیدار اظهار کرد: برای بازی مقابل کاشمر سه روز تمرین کردیم و زمانی که تیم از کیش برگشت شرایط طوری بود که با مشکل زمین، تغذیه و … مواجه شدیم.

 

لطفی با اشاره به اینکه این تیم در خط دفاعی بازیکن ندارد و این طبیعی است که تیم لطمه می‌خورد، بیان کرد: چون شرایط این تیم را دیدم بیان می‌کنم که چه مشکلاتی دارد و دنبال هیچ‌گونه بهانه‌گیری نیستم؛ ما آمده‌ایم تا ضعف‌هایی که تیم دارد را برطرف کنیم و باز هم تاکید می‌کنم اگر ضعف‌ها برطرف نشود وضعیت به همین روال ادامه دارد.

 

بازیکنان پول نگیرند سر تمرین حاضر نمی‌شوند

سرمربی جدید صنعت ساری درباره وضعیت بازیکنان این تیم گفت: بازیکنان خودشان آمدند و به من گفتند آن شخصی که بالای سر ما بود نتوانست تیم را جمع کند و به ما هیچ ربطی ندارد ما پول خودمان را می‌خواهیم و اگر پول ما پرداخت نشود سر تمرین حاضر نمی‌شویم.

 

وی با انتقاد از عدم حفظ شخصیت دو پیشکسوت فوتبال ساری، تاکید کرد: رضا تقوی و ابراهیم تقی‌پور پیشکسوتان و سرمایه‌های این شهر بودند و این رفتاری که با این دو پیشکسوت شد اصلا درست و به‌جا نبود و نباید با آنها این‌گونه برخورد می‌شد.

 

لطفی ادامه داد: از نظر من مشکلی نیست و اگر تقوی آمادگی اداره تیم را داشته باشد بگذارید بیاید، چون او از اول هم بالای سر تیم بود و برای من هم مهم شرایط تیم است و الان با اتفاقاتی که در ورزش افتاده است او با روابط خوبی که دارد، بهتر می‌تواند مشکل را حل کند و من هم از این قضیه استقبال می‌کنم.

 

این مربی جوان با بیان اینکه برای ما هنوز هیچ اتفاقی در باشگاه صنعت به‌طور رسمی یا غیررسمی صورت نگرفته است، اظهار کرد: حضورم در تیم منوط به یک‌سری از اتفاقاتی بوده که باید شخص مدیرعامل آن تغییرات را در تیم ایجاد می‌کرد که هنوز این‌کار از سوی او عملی نشده است.

 

وی با انتقاد از صحبت‌های اخیر بعضی از عوامل کادر قبلی تیم درباره اینکه او گزینه پیشنهاد شده هیئت فوتبال استان بوده است، گفت: به من وصله چسباندند که گزینه هیئت فوتبال مازندران هستم، اما اعلام می‌کنم که اصلا چنین چیزی نیست.

 

 تغییرات انجام شود

این مسئول فوتبالی با اعلام اینکه همه آنهایی که منتصب به هیئت فوتبال هستند الان جبهه برداشته و می‌گویند که اینها با هیئت فوتبال هستند، افزود: آنهایی که فوتبالی هستند مرتبط با هیئت فوتبال هستند و می‌دانند مگر می‌شود فوتبالی‌ها جدا از هیئت فوتبال باشند؛ این حرف‌ها اصلا درست نیست.

 

لطفی بیان کرد: نخستین صحبتی که برای حضور در این تیم با من شده از سوی مدیرعامل تیم صنعت ساری بوده و بعد از دو روز از هیئت فوتبال با من تماس گرفته شده و اعلام کردند برنامه کاری را قبول کنید تا تیم از این وضعیت خارج شود.

 

سرمربی جدید صنعت ساری با بیان اینکه این بحث‌ها را نگفته‌ام که بخواهم از کسی دفاع کرده باشم، زیرا خواستم واقعیت‌ها مشخص شود، افزود: چون اگر قرار بود که هادی خلردی نائب رئیس هیئت فوتبال مازندران با کسی در این زمینه مشکلی داشته باشد طبیعی است که باید با من هم همین مشکل را داشته باشد، پس چنین چیزی نیست و صحبت‌های دوستان اصلا واقعیت ندارد.

 

وی درباره تغییرات انجام شده بعد از حضورش در تیم اظهار کرد: در بحث تغییراتی که در عوامل باشگاه افتاد اگر تیمی با یک مجموعه‌ای مدت زمانی نمی‌تواند نتیجه‌ای بگیرد پس این تغییر و تحولات هم برای مسائل روانی و هم بحث فنی مشخص شده است.

 

این مربی گفت: سال گذشته در جویبار چنین موضوعی را داشتیم و با مدیرعامل وقت صحبت کرده بودیم و وقتی صحبت‌ها انجام شد او قبول کرد و همه عوامل تیم را تغییر دادیم، نه اینکه بخواهم بگویم آنها قابلیت نداشتند، نه اصلا بحث قابلیت نبوده بحث این بوده که این تغییرات باید کلی و اساسی انجام تا بازدهی ایجاد شود.

 

لطفی ادامه داد: حتی با مدیرعامل تیم صحبت کردم و گفتم که باید مشخص شود اگر تغییراتی می‌خواهد انجام شود این موضوع لطمه‌ای جدی به تیم وارد کرده است و در اوضاع نابسامان تیم طبیعی است که رسانه‌ها دنبال سوژه‌های مختلف هستند تا بتوانند حرف‌های خودشان را به اثبات برسانند اما این وسط، تیم خیلی آسیب دید و خیلی سریع باید درباره وضعیت تیم تصمیم‌گیری شود و اگر واقعا بعضی از آقایان که می‌گویند نمی‌خواهیم و دوست نداریم با تیم باشیم، اگر واقعا نمی‌خواهند خب باید تکلیف‌شان را مشخص کنند.

 

این مربی جوان درباره واکنش کادر قبلی به انتقادهای رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: یادم می‌آید زمانی که تیم صنعت ساری در گروه ۱۴ تیمی و در رده سوم جدول بود، اگر باختی می‌دادیم طبیعی بود رسانه‌ها انتقاد کنند چون این یک امر طبیعی است و به رسانه‌ها باید حق داد چون تیم در انتهای جدول است و اگر تیم نتیجه ضعیفی گرفت و در شرایط نرمالی نیست نتیجه و خروجی بد عمل کردن در تیم است.

 

وی از وضعیت نابسامان این تیم خبر داد و بیان کرد: اتفاقاتی در این دو هفته و قبل از بازی با کاشمر بر سر تیم آمد که باید تعیین و تکلیف شود و اگر دو تا سه روز آینده از سوی مدیرعامل تیم اتفاقی صورت نگیرد تمام موضوعات و اتفاقات این دو هفته را رسانه‌ای می‌کنم.

 

نامه‌نگاری با مدیرعامل برای ماندن در تیم

لطفی به نامه‌نگاری با مدیرعامل تیم اشاره کرد و گفت: در این نامه پنج درخواست داشته‌ایم که اگر عملیاتی شود سبب ادامه فعالیت بنده در تیم است.

 

سرمربی تیم فوتبال صنعت ساری پرداخت ۲۵ تا ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان، جذب بازیکن با رفع مشکل فدراسیون، تامین منابع یک‌سری از بدهی‌ها و هزینه‌های گذشته و جاری، تغییر و تحولات در کادر فنی و سرپرستی باشگاه و جذب بازیکنان پیشنهادی در اسرع وقت را از مفاد پنج‌گانه در این نامه عنوان کرد.

 

 فارس نوشت: براساس گفته شبیر لطفی تمرینات تیم فوتبال صنعت ساری به دلیل مشکلات اخیر و جداشدن بازیکنان و حضور فقط ۱۵ بازیکن تعطیل است و این در حالی است که تیم در انتهای جدول لیگ دسته دوم فوتبال کشور است و در صورت عدم تغییرات و از سرگیری تمرینات، احتمال سقوط آنها به لیگ دسته سوم فوتبال کشور بیشتر شده است.