خرازی در جمع مردم بهشهر از بستن درب‎های سالن همایش اصلاحات به‎روی مردم انتقاد کرد و گفت: تمام چیستی و چرایی امنیت در ایران، حضور و تثبیت رأی مردم و این نظام دیوان‌سالار به برکت امام راحل و خون شهیدان محقق شده است، اگر این آگاهی وجود دارد که حقیقتاً وجود دارد، باید پاس‌داشت آن را جشن بگیرند نه اینکه درب‌های سالن همایش را به‌روی مردم ببندند.

kharazi-1547

 

 

به گزارش شرق پرس سه شنبه هفته جاری باید طبق برنامه در مجتمع تفریحی توریستی «هوتو» بهشهر شاهد برگزاری همایش بزرگ اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با عنوان نقش انتخابات در توسعه پایدار می‌بودیم اما بنا به دلایلی این جلسه لغو شد و عده‎ای نیز که اطلاعی از برگزار نشدن همایش نداشتند با مراجعه به مکان وعده داده شده، با درب‎های بسته مواجه شدند.

 

همایش مذکور با دعوت از سیدمحمدصادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و مشاور ارشد دولت قبلی اصلاحات برنامه‌ریزی شده بود و مقرر شد که علاوه بر او یکی از نامزدهای نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه نکا، بهشهر و گلوگاه که از نامزدهای مورد حمایت این حزب است، نیز سخنرانی کند.

 

خرازی قبل از رفتن به بهشهر، در جمع حامیان دولت تدبیر و امید و حزب ندای ایرانیان در مرکز مازندران سخنرانی داشت، او که به‎دلیل مناظره شب قبل از حضورش در مازندران خسته بود، پس از ساعتی استراحت به محل سخنرانی در موسسه فرهنگی بشیر مازندران وارد شد و ساعتی در جمع طرفداران حزب ندای ایرانیان به سخنرانی پرداخت.

 

تنی چند از اعضای حزب ندای ایرانیان در شرق مازندران نیز در این گردهمایی شرکت داشته و پس از پایان مراسم، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان را تا بهشهر بدرقه کردند.

 

 لغو همایش اصلاح‎طلبان در بهشهر

در بین راه بود که متوجه شدیم همایش اصلاح‎طلبان تقریباً لغو شده است اما باز هم اعلام شد که نور امیدی وجود دارد و شاید هم برگزار شود، به بهشهر که رسیدیم از محل همایش گذشتیم و وارد دفتر کاندیدای مورد حمایت این حزب شدیم؛ همان‎جایی که قرار بود در پایان همایش نشستی با خبرنگاران برگزار شود، این یعنی اینکه همایش به‎طور کلی لغو شده است!

 

صحبت‌ها آغاز شد و هر چه از جلسه می‎گذشت، به شلوغی فضای جلسه نیز اضافه‌تر می‎شد تا اینکه متوجه شدیم عده‎ای در حیاط و کوچه اطراف این محل، جمع شده‌اند و از لغو همایش شاکی هستند.

 

سر و صداها بیشتر و بیشتر می‎شد و حتی صدای خرازی هم درآمد و گفت: «بیرون چه خبر است و چه‌قدر سر و صدا می‌کنند.»

 

در ابتدای جلسه سوالات خوبی مطرح نشد و جلسه بیشتر به شوخی و تعارف گذشت، تا اینکه یکی از خبرنگاران از علت لغو جلسه جویا شد که نامزد حزب ندای ایرانیان در بهشهر نیز گفت: من مسئول برگزاری همایش نبودم و دوستان اصلاح‎طلب این برنامه را تدارک دیدند و حتی سایر نامزدهای اصلاح‎طلب نیز مانند من به این همایش دعوت شده بودند، لذا مختص حزب خاصی نبود.

 

وی اظهار کرد: برای برگزاری این همایش از رئیس ستاد انتخابات بهشهر مجوز و تأییدیه رسمی داشتیم و نمی‎دانیم چه‎طور می‎شود هم‎زمان با همایش اصلاح‎طلبان، همایش دیگری برگزار می‎شود اما با آن برخورد نشده و اجازه ادامه کار دارند.

 

وی با بیان اینکه ما نمی‎خواهیم به هر قیمتی نماینده شویم و به‎دنبال نهادینه کردن اخلاقیات هستیم، افزود: بستن فضای انتقاد و اینکه اجازه ندهیم تعاطی افکار اتفاق بیفتد، به نظام ما آسیب می‎زند و این‎دست برخوردها هم کمکی به انتخابات نمی‎کند و هم اخلاق انتخاباتی را زیر سوال می‎برد.

 

تعطیلی روزنامه وقایع اتفاقیه در زمان دو «محمود»

در ادامه، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه اصلاحات یک جریان و یک جبهه است، گفت: بگذارید و بگذاریم صحنه انتخابات برای مردم پر از آگاهی و امید باشد، برخی‌ها فکر می‎کنند که چون قدرت دارند، پس حق دارند اما این‌گونه نیست.

 

وی گریزی به سابقه خود در ۱۸ روزنامه و از جمله «وقایع اتفاقیه» زد و گفت: این روزنامه البته در زمان دو «محمود» تعطیل شد و از شنبه قرار است در مازندران هم توزیع شود.

 

عملیات روانی عربستان علیه ایران

خرازی درباره حزب نوپای ندای ایرانیان، اظهار کرد: فکر نمی‎کردیم که این حزب بتواند این‎همه عالم‎گیر شده و نظر بسیاری از جوانان و سیاسیون را جلب کند، ما در این حزب هر جا که صلاح است نظر اصلاح‌طلبی را می‎پذیریم، حزب ما در ۱۲۱ شهر فعالیت دارد.

 

مشاور ارشد دولت قبلی اصلاحات درباره قطع رابطه عربستان و کشورهایی که منتفع از این کشور هستند مانند لیبی و جیبوتی با ایران، گفت: البته عربستان نیاز به لشکرکشی دارد و همه این‌ها یک عملیات روانی است، زیرا آنها نقشی در موقعیت استراتژیک ایران نداشته و با قطع رابطه آنها با کشورمان نیز اتفاقی نمی‎افتد.

 

 شروع جوان‎گرایی از خود

سفیر سابق ایران در فرانسه با تاکید بر اینکه بر سپردن کارها به جوان‌ها اعتقاد داریم، افزود: جامعه به سمت پیرسالاری رفته است، به احترام شعارهایی که در این زمینه اعلام می‎کنیم، ابتدا از خودمان شروع می‎کنیم وگرنه خودم هم در تهران یا قم کاندیدا می‎شدم.

 

وی با بیان اینکه دولت روحانی خوب و زحمتکش است و اگرچه به آن انتقاد داریم ولی دوز آن پایین است، اظهار کرد: در دولت قبل، هر روز قطع‎نامه‎های جدیدی داشتیم اما اکنون صحبت از موقعیت‌ها و شرایط جدید است، دولت روحانی در بعد اقتصادی و امنیت و سیاست خارجی موفق بوده و در کشوری زندگی می‌کنیم که امنیت آن تضمین‎ شده است.

 

سخنرانی در جمع مردم

به گزارش فارس، پس از پایان نشست خبری رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، با عده‌ای روبه‎رو شد که به‎دلیل لغو همایش نقش انتخابات در توسعه پایدار به دفتر نامزد این حزب آمده بودند و خواهان استفاده از سخنان او شدند.

 

خرازی ابتدا از علمای بهشهر و از جمله آیت‌الله جباری گفت و اینکه ای کاش آنها که دستی در لغو یک همایش رسمی و از پیش‌تعیین‎شده داشتند، گوشه‌ای از فرهنگ، ادب و اخلاق این روحانی برجسته را یاد می‎گرفتند.

 

زنده بودن اصلاحات با وجود محدودیت‎ها

وی بار دیگر از بستن درب‎های سالن همایش اصلاحات به‎روی مردم انتقاد کرد و گفت: تمام چیستی و چرایی امنیت در ایران، حضور و تثبیت رأی مردم و این نظام دیوان‌سالار به برکت امام راحل و خون شهیدان محقق شده است، اگر این آگاهی وجود دارد که حقیقتاً وجود دارد، باید پاس‌داشت آن را جشن بگیرند نه اینکه درب‌های سالن همایش را به‌روی مردم ببندند.

 

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: آنها بدانند بیش از این کار، پژواک حضور شما در کشور تلألو پیدا می‌کند، همان‌گونه که اگر کسی بر قلب‌ها حاکم  و مورد محبت مردم واقع می‌شود، نمی‌توانند با حذف نام و عکس، او را از قلب‌ها جدا کنند.

 

خرازی با بیان اینکه در جهان الکترونیک و انفورماتیک زندگی می‎کنیم و هر اتفاقی که در آن‌سوی عالم بیفتد، به طرفه‌العینی مردم متوجه می‌شوند، افزود: مردم، آگاهانه در همه صحنه‌ها حضور دارند و همین است که باوجود همه محدودیت‌ها و بی‌محبتی‌ها اصلاحات هنوز زنده و ماندگار است.

 

این فعال سیاسی با اعلام اینکه در مسیر تاریخ تمدن، فرهنگ مسلمانان و شیعیان و محبان اهل بیت (ع) تجربه شده است که مردم سرمایه‌های ماندگار جوامع هستند، اظهار کرد: در آستانه انتخابات هستیم، فارغ از اینکه خروجی رأی شما چه شخصیتی باشد، هر برگ رأی شما در امنیت ملی نقش جدی دارد، نقش جدی بین صندوق رأی و امنیت ملی، امروز غیر قابل کتمان است.

 لزوم طرح سوالات جدی از مجلس

وی با بیان اینکه امام راحل به‌عنوان مؤسس نظام سیاسی ایران و رهبر انقلاب به‌عنوان سلف ایشان، همه تلاش آنها بر این بود که رأی مردم مهم‌ترین مؤلفه تغییر و تحول در جامعه باشد، افزود: ما نیازمند مجلسی هستیم که با پول‌ها و ثروت‌های بادآورده رفتاری منطقی و سوالات جدی کند، توزیع فقر اهانت به ملت ایران است، کشور ما منافع و منابع عظیم انسانی دارد، نمادهای بزرگی از شما مردم در مهم‌ترین نهادها و سازمان‌های جهانی تاثیرات شگرفی را گذاشته است.

 

سفیر سابق ایران در فرانسه با بیان اینکه ناسا مهم‌ترین مرکز هوا و فضای جهان، بیش از ۳۰۰ متخصص ایرانی را در خود جای داده است، افزود: دانشگاه و دانشکده‌ای در جهان نیست که استاد آن ایرانی نباشد، چرا این‌ها نباید در زادگاه و کشور خود برای خواهران و برادران خود تلاش کنند.

 

خرازی ادامه داد: مجلسی نیاز داریم که مهم‌ترین عنصر آن تغییر باشد و تغییر یعنی اینکه بدانیم نتیجه بی‌بندوباری‌ها و بی‌انضباطی‌های مالی و پولی چیست، مردم حق دارند بپرسند و بی‌تفاوت نیستند در برابر فردی که گفت: مجلس در رأس امور نیست، در حالی‌که امام و رهبری بارها تاکید کرده‌اند که مجلس در رأس امور است.

 

مجلسی بدون وکیل‎الدوله‎ها

وی با اشاره به اینکه روزگار هر کدام از ما زود یا دیر سپری می‎شود و این امری طبیعی است، افزود: آن‌چه که می‌ماند داوری تاریخ است، نگاهی است که مردم می‌خواهند به مسئولان خود داشته باشند، مردم حق دارند که از چیستی و چرایی این‌همه قطع‌نامه و عقب‌افتادگی سئوال کنند.

 

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، خطاب به مردم حاضر در دفتر نامزد این حزب در بهشهر، بیان کرد: مطمئن باشید اگر با ایمان و عزم راسخ حضور داشته باشید، مجلس آینده یک مجلس تحول‌خواه می‎شود.

 

خرازی ادامه داد: با صدای بلند می‌گوییم که ما مجلسی نمی‌خواهیم که وکیل‌الدوله‌ها بر کشور حاکم باشند، مجلسی نمی‎خواهیم که با تندروی انحراف را در جامع بسط دهد و سر سازگاری با اعتدال و عقلانیت نداشته باشد، مجلسی باید مسئولیت پیدا کند که تاثیر مستقیم در زندگی شما مردم داشته باشد.

 

وی در پایان گفت: مجلسی که فقط زندگی نمایندگان را تغییر دهد، رو به زوال و نابودی است، مجلسی باید داشته باشیم که در آن خردمندان ما دغدغه ایران فردا و دغدغه‌های رهبری و شهیدان ما را داشته باشند.

 

به گزارش فارس، روزنامه وقایع اتفاقیه از شنبه هفته آینده بنا به گفته سیدمحمدصادق خرازی در مازندران نیز توزیع می‎شود.

 

 

 

 

 

 

فارس