خلبانان مصری در شرایط اجتماعی و اوضاع دشواری بسر می برند، هیچ گونه پاداش مادی دریافت نمی کنند و نسبت به شرکت های هواپیمایی جهان در داخل و خارج کشور تنها 40 درصد حقوق دریافت می گیرند.

استعفای 250 خلبان مصری

 

 

شرق پرس: رییس اتحادیه خلبانان مصر از استعفای دسته جمعی بیش از ۲۵۰ خلبان شرکت هواپیمایی این کشور در اعتراض به شرایط جدید مالی خبر داد.
 
 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حدود ۲۵۰ خلبان مصری روز چهارشنبه در اعتراض به شرایط جدید مالی و وضعیت بد معیشتی استعفای خود را تقدیم ” هشام النحاس” رییس شرکت هواپیمایی مصر کردند.

 

“شریف المناوی” رییس اتحادیه خلبانان مصر در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که خلبانان مصری از لحاظ شایستگی و تعهد ملی و شغلی بهترین خلبانان در سطح جهان هستند، شرکت هواپیمایی مصر میلیون ها پوند (واحد پول مصر) صرف آموزش خلبانان و بالا بردن سطح حرفه ای برای ارتقای شایستگی های جهانی آنان کرده است که با توجه به این مساله، کوتاهی در رسیدگی به مشکلات خلبانان به منزله به چالش کشیدن امنیت ملی است.

 

وی همچنین افزود: خلبانان مصری در شرایط اجتماعی و اوضاع دشواری بسر می برند، هیچ گونه پاداش مادی دریافت نمی کنند و نسبت به شرکت های هواپیمایی جهان در داخل و خارج کشور تنها ۴۰ درصد حقوق دریافت می گیرند.

 

از سوی دیگر منابع مصری گزارش کردند که خلبانان مصری با وجود استعفای جمعی به پرواز خود ادامه دادند تا دولت خسارات زیادی را متحمل و ضربه به اقتصاد کشور وارد نشود.

 
 
شرکت هواپیمایی مصر حدود ۹۰۰ خلبان در اختیار دارد.