4 درمان خانگی با استفاده از طب سنتی که در ادامه می آید می‌تواند به تقویت ریشه موهای شما کمک کند
 
rizesh moo
 
 
شرق پرس: استفاده از شامپو‌های صنعتی می‌تواند ریشه موها را ضعیف کند اما استفاده از ۴ درمان خانگی با استفاده از طب سنتی می‌تواند به تقویت ریشه موها کمک کند.
 
 

دکتر نصیر دهقان پزشک طب سنتی در گفت‌و‌گو باباشگاه خبرنگاران گفت: شامپو‌های صنعتی و رنگ‌های مو حاوی ۱۰ تا ۲۰ نوع ماده شیمیایی مصنوعی هستند که به بافت‌های مو آسیب وارد می‌کنند. از نظر طب سنتی، داروهای گیاهی و درمان‌های زیادی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه موها وجود دارد که بدون عارضه بوده و کمک می‌کند تا پس از مدت کوتاهی موهای شفافی داشته باشید.

 

وی افزود: یکی از این درمان‌ها استفاده از تخم شنبلیله است، به این صورت که مقداری از آن را در آب بریزید و بگذارید خیس بخورد، سپس سرتان را با آن ماساژ دهید و به مدت ۳ ساعت روی سرتان حوله قرار دهید و بعد بشویید. این درمان را تا یک ماه ادامه دهید.

 

دهقان تصریح کرد: ریشه موهایتان را با روغن کرچک ماساژ دهید و با گذاشتن یک کلاه نایلونی تا صبح صبر کنید، هفته‌ای یکبار نیز آبلیموی تازه را به ریشه موهایتان بزنید.

 

این پزشک طب سنتی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهید موهای شفاف داشته باشید، گفت: برای این کار هفته‌ای ۲ بار حمام کنید و از روغن بادام تلخ و روغن زیتون استفاده کنید.