حجت الاسلام فعالی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در زندگی امروز گفت : مدیریت صحیح فضای مجازی ابزار مهمی در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی است.

استفاده صحیح از فضای مجازی ابزار مهم ترویج سبک زندگی اسلامی است

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، حجت‌الاسلام حسینعلی فعّالی  رییس این اداره با اشاره به فعالیت ها و اقدامات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه  در حوزه مدیریت فضای مجازی گفت : این اداره در این حوزه به طور برجسته تلاش می‌کند و خط و مشی آن کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه و پیگیری مشکلات و کمبودهای حوزه فرهنگی و دینی است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، افزود: استفاده حداکثری از شبکه های تبلیغی شهرستان واستان ، در این ارتباط سعی شده است از مبلغان بومی شاغل و مستقرشهرستان  چه در نقاط شهری و چه در نقاط روستایی در مسیر تبیین آموزه های اسلامی، تربیتی و اخلاقی استفاده لازم به عمل آید زیرا رشد فضائل اخلاقی و انسانی در جامعه و افزایش حضور مردم به‌ویژه جوانان در مساجد و اماکن مذهبی و همچنین کاهش جرائم اجتماعی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است.

 

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه تصریح کرد : غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، برنامه ریزی لازم در حوزه فراغتی آنان نظیر اجرای کلاس های معارف قرآن کریم و برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی و همچنین پاسخ به سئوالات اعتقادی آنان و رفع شبهات القا شده از سوی دشمنان از جمله مواردی است که می تواند در مسیر تحقق مطالبات جدی رهبر نظام موثر واقع شود این اداره همواره موضوع مزبور را جدی تلقی کرده و آن را یکی از سیاستهای اجرای خود دانسته است.

 

حجت الاسلام فعّالی  با اشاره به رشد و توسعه نهضت قرآن آموزی در سطح شهرستان گلوگاه  اظهار داشت : مقام معظم رهبری همواره نسبت به نهضت قرآن آموزی اهمیت، جایگاه و نقش آن تاکید داشته اند، این اداره نیز توجه به رشد فعالیت های قرآنی را ائم از کلاسهای رو خوانی و صحیح خوانی قرآن، حفظ قرآن و پرداختن به مباحث تفسیری را یکی از سیاستهای کاری خود دانسته و در این مسیر در حرکت است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ابراز داشت : شناسایی، ساماندهی، هدایت و حمایت تشکل های دینی نظیر هیات های مذهبی، انجمن های اسلامی، مداحان و شاعران آئینی به‌عنوان بخشی از ظرفیت های اساسی سازمان تبلیغات اسلامی ازاهم فعالیت های این نهاد دینی است، از این رو در این مسیر ضمن شناسایی و ساماندهی تشکل های مذکور سعی شده در راستای توانمند سازی آنان و افزایش سطح آگاهی های دینی، فرهنگی و اجتماعی مخاطبان تلاش لازم صورت پذیرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه با اشاره به پیامدهای ورود به عرصه فضای مجازی تصریح کرد : فضای مجازی یکی از ظرفیتهای کلان و گسترده در معرض ارزش ها، هنجارها و فضائل اخلاقی جامعه به حساب می آید.

 

حجت الاسلام فعّالی افزود: این فضا چنانچه به نحو صحیح مدیریت شود و از محتوای غنی استفاده کند و از تبلیغات مسموم و محتوای ناسالم فاصله بگیرد می تواند ابزار مهم در جهت تبلیغات اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی موثر واقع شود.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ابراز داشت : اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه با برنامه دهی و هدایت محتوایی سایت های در اختیار نظیر، سایت تبیان و سایت بانوان فرهیخته شهرستان گلوگاه ، شورای هیئات مذهبی شهرستان ، کانون قرآن ، کانون مداحان ، موسسات وخانه های قرآنی ، توانسته است نسبت به جذب کاربران به‌ویژه جوانان و نوجوانان اقدامات مناسبی را انجام دهد.