دفتر احمدی نژاد با انتشار اطلاعیه‌ای تصریح کرد: رئیس جمهور سابق هیچ برنامه ای برای انتخابات ندارد و سخنگویی ندارد و بیان هرگونه مطلبی از سوی افراد مختلف، صرفا نظر شخصی آنان است.

 

 
 
شرق پرس: دفتر رئیس جمهور سابق در اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکه محمود احمدی‌نژاد هیچ برنامه انتخاباتی ندارد، از رسانه‌های ارتباط جمعی و مدعیان سیاست‌ورزی خواست از انتساب نامزدهای انتخابات و برخی اقدامات و رفتارهای سیاسی به رئیس جمهور سابق یا انعکاس مطالب غیر مستند به نقل از وی خودداری کنند.
 
 
متن کامل اطلاعیه دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم به شرح زیر است:
 
 
بسمه‌تعالی
 
ملت شریف و بزرگوار ایران
 
سلام‌علیکم؛
 
اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و شفاف به افکار عمومی از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا متضمن مصالح و منافع ملی و برآمده از یک خواست عمومی است و تصمیم‌گیری عالمانه مردم برای سرنوشت خویش و کشور نیز بستگی تام و تمام به رعایت این مهم دارد. 
 
با وجود این اصل اساسی که مبتنی بر یک مطالبه ملی و قانونی است، متاسفانه شاهد تداوم انتساب برخی مطالب جعلی و خلاف واقع به دولت قبل و رئیس جمهور سابق از سوی افراد و عناصر سیاسی و همچنین انتشار بدون ملاحظه اینگونه مطالب در طیفی از رسانه‌های گروهی هستیم که به نوبه خود به رغم درخواست‌های مکرر و بی‌شمار هموطنان عزیز جهت روشنگری و پاسخگویی به سیاسیون حرفه‌ای و رسانه‌های نشر دهنده، انجام می‌دهد.
 
با امعان نظر و اهمیت موضوع، موارد زیر به استحضار ملت شریف می‌رسد:
 
۱- ظاهرا گروهی از رسانه‌ها و برخی سیاست‌ورزان در ایراد توهین، اتهام و اضطراب به دولت‌های نهم و دهم و به‌طور اخص رئیس جمهور سابق خود را مبسوط‌الید می‌دانند و آشکارا چنین به نظر می‌رسد که از یک مصونیت کامل برای تداوم این رفتار ناهنجار نیز برخوردارند.
 
۲- همانطور که پیش از این و بارها تصریح شده، دکتر احمدی‌نژاد هیچ برنامه انتخاباتی ندارند و از بیان هرگونه اظهار نظر درباره افراد و فهرست‌های انتخاباتی پرهیز می‌کنند؛ بنابراین انتظار می‌رود رسانه‌های ارتباط جمعی و مدعیان سیاستَ‌وری از انتساب نامزدهای محترم انتخابات و برخی اقدامات و رفتارهای سیاسی به رئیس جمهوری سابق یا انعکاس مطالب غیرمستند به نقل از ایشان خودداری نمایند.
 
۳- در احترام ملت بزرگ ایران و جهت حفظ مصالح کشور و حفظ مشی و منش رئیس جمهور سابق همچنان مبتنی بر سکوت در برابر امور جاری و همچنین توهین‌ و اتهامات گوناگون است و از پرداختن به هرگونه بحث و مجادله‌ای در این زمینه اجتناب می‌ورزد؛ بنابراین از اصحاب رسانه و عناصر سیاسی انتظار می‌رود که از انتساب انگیزه‌های سیاسی و انتخاباتی خود به دولت قبل خودداری نمایند.
 
۴- بار دیگر شایسته تاکید می‌داند که دکتر احمدی‌نژاد هیچ سخنگویی ندارند و بیان هرگونه مطلبی از سوی افراد مختلف به نقل از ایشان یا درباره رئیس جمهوری سابق صرفا نظر شخصی خود آنان است؛ در صورتی که انتشار نظر دکتر احمدی‌نژاد ضرورت باشد، دفتر ایشان به اطلاع مردم می‌رساند.
 
روابط عمومی رئیس دفتر دولت نهم و دهم
 
 
 
 
 
 
تسنیم