ترامپ رئیس جمهور بدون تعادل آمریکا در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل بازهم بی اطلاعی اش از دنیای سیاست و وضعیت موجود جهان را اثبات کرد و سخنانی ایران را حامی تروریست دانست...

 

 

خلاصه اظهارات ترامپ در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل :

 

 

-ما هرگز در قراردادهای یک‌طرفه‌ای که هیچ سودی برای آمریکا نداشته باشد، باقی نخواهیم ماند.

 

-ما به دنبال این نیستیم شیوه زندگی خود را به هیچ کشوری تحمیل کنیم اما در طول تاریخ وارد هر جنگی که شده‌ایم، در آن پیروز بوده‌ایم.

 

-سیاست ما بر اساس واقع‌گرایی و به سود همه است. می‌خواهیم شهروندانمان از صلح بهره‌مند شوند.
-ما باید از ملت خودمان دفاع کنیم.

 

-از اوکراین تا چین باید به مردم با فرهنگ‌های مختلف احترام بگذاریم. می‌خواهیم در برابر جنگ،‌آشوب و تروریسم ایستادگی کنیم.

 

-رژیم کره‌شمالی درباره گرسنگی دادن و شکنجه کردن مردمش مسوول است.

 

-هیچ کشوری نمی‌‌خواهد این افراد را مسلح به انرژی اتمی بداند. آمریکا آماده است،می‌خواهد و می‌تواند رژیم کره‌شمالی را نابود کند و حالا نوبت سازمان ملل است که نقش خود را در این زمینه انجام دهد. ما باید درباره کره‌شمالی کارهای بیشتری انجام دهیم.

 

-منزوی کردن کره شمالی یکی از راهکارهاست.

 

 

ادعای سخیف ترامپ در صحن عمومی سازمان ملل علیه ایران:

 

-ایران مدعی است که می‌خواهد با فروش منابع نفتی‌اش برای مردم کشورش شرایط بهتری فراهم کند اما عملا پولی که به دست می‌آورد صرف تغذیه حزب‌الله می‌کند که آن هم صرف کشتار مردم بیگناه از مسلمان و غیر مسلمان در کشورهای عربی و اسراییل می‌شود.

 

-باید با مقابله با ایران، شهروندان بسیاری را از جمله شهروندان خودمان نجات بدهیم و به تغذیه تروریست پایان دهیم.

 

-زمانی می‌رسد که مردم این کشور باید با انتخاب خودشان روبه‌رو شوند. معتقدیم که تمام کشورها باید علیه تروریسم متحد باشند. ما به دنبال این هستم که اسلام رادیکال تروریستی را متوقف کنیم تا تمام مردم دنیا را از این وضعیت خارج کنیم.

 

-باید کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند و گروه‌هایی مانند القاعده و حزب‌الله را تغذیه می‌کنند، متوقف کنیم.

 

-در سوریه و عراق، کشور ما بیش از آنچه تصور می‌شد علیه داعش پیروزی به دست آورد. یک را ه حل سیاسی صلح‌آمیز درباره سوریه وجود دارد اما این راه حل با حضور بشار اسد ممکن نیست؛ دولتی که علیه مردم خودش از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است. به همین دلیل است که آمریکا از موشک علیه سوریه استفاده کرده است.

 

-ما می‌توانیم ده برابر هزینه‌هایی که برای اسکان هر آواره در کشورمان می‌کنیم،‌صرف هزینه اسکان‌شان در کشور خودشان کنیم. می‌خواهیم آواره‌ها در نزدیک‌ترین و امن‌ترین مناطق به کشورشان بمانند.

 

 

-آمریکا به هدایت دنیا در کمک به بحران گرسنگی در سومالی نیجریه و یمن ادامه خواهد داد. همینطور در کمک به برنامه جهانی سلامت، مبارزه با ایدز، مالاریا و برده‌داری زنان و سایر اقدامات بشردوستانه سازمان ملل ادامه خواهد داد./فارس