گفتنی است مهران طنزپرداز چندی پیش فامیلی خود را به دلیل اعتراض برخی از مدیران، از مدیری به طنزپرداز تغییر داده است. دلیل اعتراض مدیران این بود که معتقد بودند کسی مدیر است که پشت میز بنشیند و امضا کند و "مهران مدیری" با ساختن سریال طنز، کلاس "مدیرها" را پایین آورده و بایستی فامیلی اش را تغییر دهد

 اعتراض افراد بیکار و الاف به سریال  درماشیه !  / طنز 

 

 

 

شرق پرس: “عابران پیاده” و “بیکارها” اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی به سریال “در ماشیه” کردند. سریال “در ماشیه” سریال طنزی است که در شهر فرضی “ماشیه” اتفاق افتاده و همه شخصیت ها در این سریال بیکار و الاف هستند.
 
 

 

دلیل ساخت این سریال طنز در شهر فرضی “ماشیه” این است که در سال های اخیر شخصیت های طنز، متعلق به هر شهری بودند، مردم آن شهر آن را توهین به لهجه و ایضا خودشان قلمداد می کردند و در نهایت طنزپردازان به این نتیجه رسیدند بهتر است کل سریال های طنز در شهرهای فرضی و با لهجه های فرضی ساخته شود.

 
 
 
شاکی شدن “پدر پسرشجاع” از “مهران”
 
“مهران طنزپرداز” کارگردان سریال “در ماشیه” با بیان اینکه: “در طول ۴۰ سال گذشته، ابتدا دکترها، سپس وکلا، بعدش پرستارها، بعد از اون بیمارها، بعدش راننده های تاکسی، بعد از اون “چاه کن ها” و بعد از آن “پدر پسر شجاع” و … از سریال های طنزم شاکی بودند.” افزود: “اون که به ما نپریده بود، همین بیکارها و عابران پیاده هستند که این اتفاق هم بالاخره افتاد.”
 
 
 
دیالوگ های بحث برانگیز “در ماشیه”
 
اعتراض “بیکاران” و “عابران پیاده” از سریال “در ماشیه” به این دلیل است که در قسمت قبلی این سریال عابری پیاده نشان داده شده است که هنگام رد شدن از خیابان توسط یک فرد بیکار “تو” خطاب می شود. 
 
 
 
در این دیالوگ بحث برانگیز فرد بیکار، خطاب به عابر پیاده گفته است: “تو متوجه نمیشی وقتی چراغ راهنمایی سبز هست باید خودروها رد بشن نه عابرپیاده؟”
 
 
 
افراد “بیکار” بر این اعتقاد هستند که هیچ وقت در دیالوگ های روزمره خود افراد دیگر را “تو” خطاب نکرده و همواره از کلمه “شما” استفاده می کنند. آنها معتقدند این سریال آنها را بی ادب و بی نزاکت جلوه داده است.
 
 
 
“عابران پیاده” نیز استفاده از کلمه “تو” را در سریال “در ماشیه” توهین آشکار به خودشان دانسته اند و خواستار توقف پخش این سریال طنز شده اند.
 
 
 
انتقاد “انجمن حمایت از حیوانات وحشی” از “مهران طنزپرداز”
 
 
 
صبح امروز نیز “مهران طنزپرداز” از توقف پخش این سریال به دلیل صلاحدید برخی مدیران خبر داد و گفت: “از این پس سریال های طنز در جنگل اتفاق خواهد افتاد و کلیه شخصیت های طنز نقش حیوانات را ایفا خواهند کرد.” 
 
 
 
وی همچنین از کلیه آدم هایی که “لباس عروسکی” اعم از خرگوش و گربه می پوشند و برای جلب مشتری دم در پیتزایی ها می ایستند،برای همکاری در سریال طنز بعدی اش دعوت به همکاری کرد.
 
 
 
در همین راستا شنیده می شود “انجمن حمایت از حیوانات وحشی”، ضمن انتقاد از تصمیم جدید “مهران طنزپرداز” آن را “توهینی آشکار علیه حیوانات وحشی” دانست و گفت: “کسی که به خودش جرئت می دهد برای شیرها و پلنگ ها سریال طنز بسازد را بایستی در قفس شیر انداخت.” 
 
 
 
 
دلیل تغییر فامیل “مهران مدیری”
 
گفتنی است “مهران طنزپرداز” چندی پیش فامیلی خود را به دلیل اعتراض برخی از “مدیران”، از “مدیری” به “طنزپرداز” تغییر داده است. دلیل اعتراض “مدیران” این بود که معتقد بودند کسی “مدیر” است که پشت میز بنشیند و امضا کند و “مهران مدیری” با ساختن سریال طنز، کلاس “مدیرها” را پایین آورده و بایستی فامیلی اش را تغییر دهد!
شفاف