اعزام دكتر ايوب برزگرنژاد، پزشك بدون مرز اهل نكا به همراه گروهی از پزشكان به کشور افریقایی گينه برای ارائه فعالیت های انسان دوستانه و خدمات پزشکی, یکی از خبرهای مهم این هفته شرق مازندران بود...

دکتر ایوب برزگر نژاد : اعزام پزشک بدون مرز نکایی به کشور افریقایی گینه

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) دکتر ایوب برزگرنژاد، جراح و متخصص کلیه و فوق‌تخصص پیوند کلیه است که این روزها به همراه تیمی ۱۸ نفره از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص خدمات‌رسانی پزشکی و درمانی خود را به عنوان پزشک بدون مرز در کشور افریقایی گینه‌ کوناکرو ادامه می‌دهد.

 

وی در مورد این سفر خود به  فارس گفت: عمل به دستورات و آموزه‌های دینی در راستای کمک به هم‌نوعان،درمان بیمارانی که نیازمند کمک هستند، شناساندن توان ایران در این بخش و همچنین شناساندن چهره واقعی ایران به جهانیان از جمله اهداف مهم من و همراهان در این سفر بوده است.

 

جراح و متخصص کلیه (ارولوژیست) و فوق تخصص پیوند کلیه، در اولین سفر خود با عنوان پزشکان بدون مرز از ۲۸ خرداد ماه سال جاری عازم کشور مسلمان نشین گینه‌ کوناکرو در شمال غرب افریقا شده است و تلاش دارد تا چهره‌ واقعی ایران اسلامی را به همراه دیگر پزشکان همراه خود به مردم این کشور و جهان نشان دهد.

 

دکتر برزگرنژاد اهل زرندین نکا است و از متخصصان و پزشکان حاذق مازندران در بیماری کلیوی است که این روزها کمک به هم‌نوعان او را برای خدمت رسانی به گینه‌کوناکرو کشیده تا با در دستور کار قرار دادن آموزه‌های دینی برای کمک به هم‌نوعان خود پیش‌قدم باشد.

 

لازم به ذکر است پایتخت گینه شهر کوناکری است و جمعیت این کشور ۱۰ میلیون نفر و زبان رسمی آن فرانسوی است. گفته می شود حدود ۸۵ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند.