نماینده مردم میاندورود در شورای استان مازندران گفت: با وجود موقعیت جغرافیایی خاص ناحیه صنعتی گهرباران، بندر، فرودگاه، جاده اصلی، راه‌آهن و... هیچ توجه‌ای از سوی مسؤولان نمی‌شود

اقدامی برای پویایی ناحیه صنعتی گهرباران میاندورود صورت نگرفت

 

شرق مازندران: رسول خلیلی امروز در گفت‌وگو فارس در شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه تنها ناحیه صنعتی گهرباران واقع در میاندورود بیش از ۸۰ درصد کارخانجات آن تعطیل و مابقی به‌صورت نیمه‌فعال است، اظهار کرد: با توجه به ارائه گزارش و تشکیل جلسات متعدد با عوامل مسؤول هیچ اقدامی تاکنون جهت پویایی آن صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ناحیه فوق به‌صورت متروکه بوده که فعالیت دام و سکونت سگ‌های ولگرد در آن خودنمایی می‌کند.

نماینده مردم میاندورود در شورای استان با تأکید بر اینکه با وجود موقعیت جغرافیایی خاص این ناحیه صنعتی، بندر، فرودگاه، جاده اصلی، راه‌آهن و… هیچ توجه‌ای از سوی مسؤولان نمی‌شود، افزود: با وجود تولیدات محصولات کشاورزی از قبیل مرکبات و سیاه ریشه عدم وجود صنایع تبدیلی احساس می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه در چند سال گذشته و بررسی به‌عمل آمده چند نفر به ظاهر سرمایه‌گذار مدیریت این ناحیه را به عهده دارند، یادآور شد: هر روز که می‌گذرد به‌جای پیشرفت در نتیجه فقط به نابودی آن افزوده می‌شود.

خلیلی با انتقاد به بی‌توجهی مسؤولانی که در حد برگزاری جلسه بدون خروجی که هیچ تاثیری ندارد اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: اقدام اساسی از سوی مسؤولان استانی و حتی کشوری جهت پویایی این ناحیه و ایجاد اشتغال جوانان شهرستان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه چرا در بعضی از حوزه فعالیت بدون مطالعه و بررسی نسبت به احداث کارخانه‌ای که گاهی هیچ رابطه‌ای با مشکلات و تولیدات منطقه و شهرستان ندارد و در نهایت بعد از مدتی منجر به تعطیلی کارخانه می‌شود، تصریح کرد: چرا واحدی با مطالعه و احساس نیاز که منجر به اشتغال و رونق اقتصادی منطقه شود، اقدام نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی مازندران اضافه کرد: وجود برخی از واحدهای تولیدی که برای هر یک وام مستقل با سود کارمزدی پایین دریافت نموده، بعد از چند سال که حتی شروع اقساط آن آغاز نشده اعلام ورشکستگی می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: این موضوع بیانگر عدم نظارت کافی و حتی نظریات کارشناسی صحیح بوده که کمتر از سه سال واحد تولیدی، اعلام ورشکستگی می‌کنند.

خلیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط تابلو حاشیه جاده بیانگر وجود ناحیه صنعتی بوده که هیچ خروجی ندارد، گفت: برخی از مسؤولان با وجود فعال نبودن ناحیه فوق پیشنهاد ناحیه صنعتی شماره  دو شهرستان را بیان می‌کنند که متأسفانه بیان این موضوع با وجود مشکلات موجود در ناحیه صنعتی گهرباران کاری بدون کارشناسی و هدر رفت سرمایه ملی را به‌دنبال دارد.