داعش همچنین در ویدیو منتشر کرده به شدت به مصطفی کمال آتاترک بنیانگذار جمهوری ترکیه ، رجب طیب اردوغان رییس جمهور و حزب عدالت و توسعه ترکیه توهین کرده است.

انتشار جدیدترین ویدئوی تهدیدات داعش؛ اینبار بر علیه اردوغان!

 

 

شرق پرس: با وجود حمایت آشکار ترکیه از گروه های مسلح در سوریه، گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیویی رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور را تهدید کرد.

 

 باشگاه خبرنگاران نوشت: داعش همچنین در ویدیو  منتشر کرده به شدت به مصطفی کمال آتاترک بنیانگذار جمهوری ترکیه ، رجب طیب اردوغان رییس جمهور و حزب عدالت و توسعه ترکیه توهین کرده است.

 

گفته می شود پس از این که ترکیه حمایت از ائتلاف ضد داعش را به صورت ملموس آغاز کرده و در برخی از شهرها علیه این گروه اقداماتی انجام داده است، داعش با انتشار این ویدیو به این تهدید جدید روی آورده است.

داعش در این ویدیو به همکاری شهروندان ترک و کرد تباری از ترکیه با این گروه اشاره کرده است که واحدهای ذیربط ترکیه دیروز بعد از ظهر از قرار گرفتن نوار ویدیویی مزبور بر روی شبکه اجتماعی یوتیوب مطلع شدند. یوتیوب دیشب این نوار ویدیویی را از سایت خود حذف کرد.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ “ابوبکر بغدادی” سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویس های اطلاعاتی غربی و برخی کشورهای منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.