احمدی گفت: انتقاد خبرنگاران امری سازنده و قابل احترام است چرا که در برخی از موارد این نقدهای سازنده بسیاری از مشکلات مردم را از میان برمی دارد لذا ما هم به عنوان یک مسئول انتظار داریم این قشر در انتشار مطالب انتقادی نیز جانب انصاف را رعایت کنند...

 

فرماندار نکا جعفر احمدی : انتقادات خبرنگاران سازنده و قابل احترام است/ خبرنگاران در انتقاد انصاف را رعایت کنند

 

به گزارش شرق پرس (شرق مازندران) جعفر احمدی در آیین تجلیل از خبرنگاران که در مجتمع فرهنگی تفریحی شهدای ارتش برگزار شد، از هفته خبرنگار به عنوان پاسداشت مقام انسان های آزاده یاد کرد و همچنین اظهار داشت: خبرنگاران برای دستیابی به حقیقت، تولید و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی کنند که همین امر ایثار آن ها را در تمامی عرصه ها به نمایش می گذارد.

 

وی افزود: خبرنگاران همچون بازوان توانمند مدیران برای خدمات رسانی به مردم در طی ایام سال با انتشار اخبار، گزارش و نقدها به دنبال پیگیری مطالبات مردم در ارگان ها هستند.

 

فرماندار نکا با اشاره به قناعت خبرنگاران در طی دوران خدمت رسانی به مردم تصریح کرد: خبرنگاران بدون هیچ چشم داشتی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان صادقانه به انعکاس مشکلات و نارسائی ها می پردازند و دراین راستا نیز اقدامات و خدمات دستگاه های اجرایی و خدماتی  را به شهروندان منعکس می کنند.

 

به گفته احمدی انتقاد خبرنگاران امری سازنده و قابل احترام است چرا که در برخی از موارد این نقدهای سازنده بسیاری از مشکلات مردم را از میان برمی دارد لذا ما هم به عنوان یک مسئول انتظار داریم این قشر در انتشار مطالب انتقادی نیز جانب انصاف را رعایت کنند.

 

نماینده عالی دولت در نکا اضافه کرد: خبرنگاران باید توجه داشته باشندکه قلم و نگارش آنها می تواند باعث برهم زدن آرامش یک جامعه و یا برعکس باعث ایجاد امنیت و آسایش در جامعه باشد لذا باید در جهت ارتقای امنیت و آسایش جامعه کوشا باشند.

 

احمدی صداقت، عدالت، علم، دانش کافی، تجربه و تخصص در زمینه خبررسانی را مهمترین لازمه این شغل برشمرد و همچنین بیان کرد: یک خبرنگار موفق در کنار اخلاق مداری و اصل صداقت  باید قبل از ارسال خبر از محتویات خبر اطلاع و بینش کافی داشته باشد که نتیجه و خروجی خبر چه چیزی را نشان خواهد داد چرا که رسانه ها باید نسبت به نظام و آینده کشور فضای امن و سالمی را ترسیم کنند .

 

وی افزود: برای خدمات رسانی به مردم و اصل صداقت در جامعه باید عینک بدبینی را از روی چشمان خود برداریم و واقعیت ها را برای مردم به نمایش بگذاریم چرا که مردم در این باره بهتر می توانند قضاوت کنند.

 

فرماندار نکا در ادامه با اشاره به هفته دولت و عملکرد دولتمردان در سطح استان ها متذکر شد: تاثیر گذاری بالای فضای مجازی در حوزه خبر و اطلاع رسانی، لزوم امانت داری، صداقت، راستگویی و پرهیز از تخریب در انعکاس اخبار بویژه در رسانه های نوشتاری، دیداری و فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

این مسئول گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و توسعه انواع شبکه های اجتماعی، خبرنگاران رسمی و فعال در خبرگزاری ها باید بر اساس رعایت اصل امانتداری و صادق بودن اقدام کنند.

 

فرماندار نکا با اشاره به پروژه های عمرانی شهرستان نکا افزود: ۲۲۵ پروژه عمرانی در سال جاری برای شهرستان نکا تعریف شده است لذا انتظار می رود با افزایش و تزریق به موقع اعتبارات این پروژه ها بزودی عملیاتی شوند.

 

احمدی با بیان جشن پایداری پروژه گازرسانی گفت: از ۱۵۰ روستای بالادست در پروژه گازرسانی دامغان- نکا ۷۰ روستا با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در حوزه نکا قرار دارد که تا پایان سال ۹۷ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار نکا گاز رسانی می شوند.

 

وی با اشاره به محرومیت زدایی مناطق محروم در بخش آب شرب روستایی خاطرنشان کرد: فاز دوم پروژه آبرسانی مجتمع شهدای پی رجه جهت تامین آب شرب روستاهای سه کیله، کرداب، اوکرکا و درویشان آغاز شد.

 

این مسئول با بیان اینکه دولت به توسعه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی روستاها توجه ویژه دارد متذکر شد دولت با اجرای پروژه های مختلف عمرانی و راهسازی در روستاهاتلاش می کند تا توسعه در روستاها به صورت همه جانبه و فراگیر باشد.

 

 

 

 

 

 

مهر