مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات گفت: این رفتار از لحاظ اخلاقی نیز پسندیده نیست. هرکس باید همان مسئولیتی که برای او تعریف شده، انجام دهد. از حدود خارج شدن و در مراسم مداحی شعارهای سیاسی دادن، رفتار اخلاقی‌ای نیست.

pezeshkian16

 

 

شرق پرس: وزیر بهداشت دولت اصلاحات بیان کرد که برخوردهای اخیر افراطی‌ها  نه از نظر توصیه‌های مقام معظم رهبری، نه از نظر اخلاقی، نه از نظر قانونی و نه حتی از نظر دینی  پسندیده و مورد قبول است و باید توجیه دیگری برای رفتارهایشان بیابند.

 

 

 

مسعود پزشکیان در گفتگو با سایت نواندیش در واکنش به موضع گیری های برخی مداحان و ورود افراطی آنها در مسائل سیاسی گفت: ما از جنبه های مختلفی می‌توانیم به این موضوع بپردازیم و نشان دهیم که این رفتارها با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست. اگر به این موضوع از منظرعمل به توصیه‌های رهبری توجه کنیم، این افراد که خود را معتقد به اسلام و مقام معظم رهبری می‌دانند، نباید برخلاف توصیه‌های ایشان عمل می‌کنند.

 

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس خاطر نشان کرد: رهبری ابتدای سال جاری ملت را به همدلی با دولت دعوت کردند، پس این افراد باید همدلی و وحدت را در خیابان‌ها فریاد بزنند و نباید با زبان فحش میان مردم و دولت و همچنین در سطح جامعه تفرقه ایجاد کنند.

 

وزیر بهداشت دولت اصلاحات ادامه داد: این رفتار از لحاظ اخلاقی نیز پسندیده نیست. هرکس باید همان مسئولیتی که برای او تعریف شده، انجام دهد. از حدود خارج شدن و در مراسم مداحی شعارهای سیاسی دادن، رفتار اخلاقی‌ای نیست.

 

این نماینده اصلاح طلب تصریح کرد: از نظر قانونی نیز دولت می‌تواند به خاطر فحاشی‌های صورت گرفته از این افراد شکایت کند، اما دولت چنین رفتاری را در شأن خود نمی‌بیند که از یک فرد به این دلایل شکایت کند، و همین موضوع باعث سواستفاده‌هایی شده که این روزها شاهد آن هستیم.

 

او اظهار کرد: این افرادی همواره از امامت و شهدا صحبت می‌کنند و باید بدانند که در رفتار این بزرگان هیچگاه عملی تفرقه‌آمیز وجود نداشته است پس توجه دینی نیز برای رفتارشان وجود ندارد.

 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: پس این رفتار نه از نظر توصیه‌های مقام معظم رهبری، نه از نظر اخلاقی، نه از نظر قانونی و نه حتی از نظر دینی  پسندیده و مورد قبول است.

 

پزشکیان ادامه داد: این رفتارها کاملاً روشن می‌کند که چرا دعواها و تعارضات در کشور ما هیچگاه حل نشده است. ما هیچوقت با زبان منطق و زبان علمی با یکدیگر صحبت نکرده‌ایم و همواره بر سر یکدیگر فریاد کشیده‌ایم.

 

این نماینده مجلس نهم بیان کرد: تا زمانی که چنین رفتارهایی از ما سر می‌زند، ما نه عامل به فرمایشات رهبری هستیم، نه عامل به اسلام، پس باید توجیه دیگری برای رفتارهایمان بیابیم.