جعفری رئيس هيات كشتي بهشهر با اشاره به مشکلات خانه کشتی این شهرستان گفت : انتقال خانه کشتی به سالن تختی قطعی است و بزودی انجام خواهد شد.

انتقال خانه کشتی بهشهر به سالن تختی قطعی است

 

 

به گزارش شرق پرس شهرام جعفری شب گذشته در اولین نشست تخصصی مربیان و اعضای هیات کشتی شهرستان گفت : سالن تختی اواخر سال گذشته به هیات کشتی واگذار شد و بزودی برنامه ریزی برای تجهیز این سالن و تبدیل آن به مکان تخصصی انجام تمرینات کشتی آغاز خواهد شد.

 

وی جانمائی قبلی خانه کشتی بهشهر را نامناسب توصیف کرد و افزود : این مکان به خاطر دور بودن از مرکز شهر و دسترسی دشوار آن بخصوص برای کشتی گیران رده های سنی پایه ، به جای آن که موجب رونق کشتی شود ، روز به روز از تعداد کشتی گیران کاست و پشتوانه رده های سنی تیم بهشهر را دچار آسیب جدی کرد.

 

رئیس هیات کشتی بهشهر گفت : با واگذاری سالن تختی هم اکنون برنامه داریم تا این مکان را به چند تخته تشک ، وسایل بدنسازی ، اتاق های ویژه آموزش مربیان و امکانات دیگر مجهز کنیم.

 

خانه کشتی کنونی بهشهر که سال ۹۰ افتتاح شد در منطقه جنوب غرب شهر بهشهر واقع و برای دسترسی دارای مشکلاتی از قبیل جاده دسترسی نامناسب و نداشتن مسیر تردد تاکسی های شهری است.

 

رئیس هیات کشتی بهشهر همچنین تک ستاره بودن را مشکل مهم رشته ورزشی کشتی این شهرستان توصیف کرد و گفت : باید کشتی بهشهر را از حالت تک ستاره خارج کرده و تلاش کنیم با همت و کوشش بیشتر به تعداد ملی پوشان بخصوص در رده های سنی پایه اضافه شود.

 

وی برگزاری اندک دیدارهای دوستانه را یکی از اشکالات کشتی بهشهر در سال های اخیر دانست و افزود : برگزاری مسابقه و رقابت با کشتی گیران ، موجب شناسایی نقاط ضعف کشتی گیران شده و ترس و واهمه از مبارزه کردن با حریفان مطرح را تا حد زیادی از بین خواهد برد.

 

رییس هیات کشتی بهشهر گفت : در سال ۹۵ این آسیب جدی را برطرف کرده و می کوشیم به صورت منظم و متوالی دیدارهای دوستانه با تیم های کشتی شهرهای همجوار و باشگاه های معتبر برگزار کنیم.

 

بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر به صورت حرفه ای در شش باشگاه بهشهر رشته ورزشی کشتی را دنبال می کنند.

 

برگزاری رقابت های بین المللی کشتی شهید هاشمی نژاد سبب شد تا کشتی به عنوان یک رشته ورزشی پرطرفدار در بهشهر مورد توجه قرار گیرد. تاکنون سیزده دوره این مسابقات در بهشهر برگزار شد.
هم اکنون هفت کشتی گیر و یک مربی بهشهری در رده های سنی گوناگون و ناشنوایان عضو تیم ملی آزاد و فرنگی ایران هستند.

 

 

 

 

 

ایرنا