وزیر کشور لبنان خاطرنشان کرد، با پیگیری مسئولان استرالیایی، مشخص شد که با تحریک‌های برادری که در رقه بود، سه برادر دیگر حامی داعش و افکار تروریستی و تکفیری آن شدند و شروع به مقدمه چینی‌هایی برای انفجار هواپیما کردند...

 

 

وزیر کشور لبنان اعلام کرد که بخش اطلاعات این کشور عملیات برای انفجار هواپیمای اماراتی را که از استرالیا به مقصد ابوظبی در حرکت بود و در میان سرنشینان آن ۱۲۰ لبنانی حضور داشتند، ناکام گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری درخصوص جزئیات این رخداد خاطرنشان کرد: این عملیات قرار بود توسط یک عامل انتحاری لبنانی به نام طارق خیاط انجام شود. چهار برادر در این نقشه دست داشتند که یکی از آنها به رقه در سوریه رفته بود و بخش اطلاعات لبنان وی را تحت تعقیب قرار داده بود.

المشنوق تصریح کرد: این داستان از بیش از یک سال قبل آغاز شد و طارق خیاط در آنجا به عنوان یکی از سرکرده‌های داعش فعالیت می‌کرد و از آن زمان، بخش اطلاعات تحرکات برادران وی را که در استرالیا بودند، به صورت جدی تحت نظر قرار داد و با مسئولان استرالیایی این مساله را پیگیری کرد. عامر خیاط در عید فطر به لبنان آمد اما خالد و محمود در استرالیا ماندند و مشخص شد که تماس‌هایی میان آنها با برادرشان در رقه صورت می‌گیرد.

وزیر کشور لبنان خاطرنشان کرد، با پیگیری مسئولان استرالیایی، مشخص شد که با تحریک‌های برادری که در رقه بود، سه برادر دیگر حامی داعش و افکار تروریستی و تکفیری آن شدند و شروع به مقدمه چینی‌هایی برای انفجار هواپیما کردند. آنها مواد منفجره‌ای را در دو وسیله مختلف کارگذاشته بودند تا اگر یکی عمل نکرد، دیگری منفجر شود و ۲۰ دقیقه پس از بلند شدن هواپیما، قرار بود که این انفجار صورت بگیرد اما هواپیمایی امارات کیف دستی را وزن کرد و مشخص شد که هفت کیلو بیشتر وزن دارد و این عملیات تروریستی ناکام ماند. این برادران انگیزه انتقام جویانه نیز داشتند.

وی افزود: این عملیات پیامی برای امارات بود. جهان دیگر یک روستا نیست بلکه محله‌ای کوچک در رویارویی با تروریسم است وتحقیقات در آغاز در استرالیا بود اما لبنان قادر است که در عرصه‌های بین المللی موفق عمل کند. ما بر انجام هماهنگی جهانی در شرایطی که تروریسم به کشورهای مختلف ضربه می‌زند، تاکید داریم.