اوحدی با اعلام اینکه 37 ایرانی در عربستان دفن شده اند افزود: تنها کشوری که توانست جانباختگان را به کشور بازگرداند ایران اسلامی بود و افراد دفن شده در عربستان نیز در محلی با مساحت 400 متر با وضعیت مطلوب و استانداردی خاکسپاری شده اند.

اوحدی: 37 جانباخته منا در عربستان دفن شدند

 

 

شرق پرس: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ۳۷ نفر از جانباختگان فاجعه منا در عربستان دفن شدند.
 

 

سعید اوحدی روز یکشنبه در سفر به لرستان و دیدار با استاندار افزود: ۲۵ نفر از زائران سرزمین نور در این فاجعه مفقود شده اند که ظرف ۱۰ روز آینده تعداد زیادی از آنان شناسایی می شوند.

 

وی با بیان اینکه در راستای شناسایی این حجاج از طریق آزمایش DNA اقدام شده است، بیان کرد: در صورت شناسایی نشدن این افراد خانواده آنان برای آزمایش و شناسایی عازم عربستان می شوند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: فاجعه منا ساعت ۹ صبح رخ داد و تا نزدیک ظهر از سوی دولت عربستان سعودی هیچگونه اقدامی نشده است.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که این فاجعه عظیم در ۲۳۰ متر رخ داده است و افراد در چندین طبقه روی هم افتادند.

 

 
اوحدی در خصوص افراد دفن شده در عرستان گفت: تنها کشوری که توانست جانباختگان را به کشور بازگرداند ایران اسلامی بود و افراد دفن شده در عربستان نیز در محلی با مساحت ۴۰۰ متر با وضعیت مطلوب و استانداردی خاکسپاری شده اند.

 

وی اظهار کرد: استانهای مازندران، ایلام، لرستان،فارس و خراسان بیشترین جانباختگان را در حادثه منا داشتند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص مفقود شدن سفیر ایران غضنفر رکن آبادی گفت: وضعیت ایشان مطالبه سیاسی ایران اسلامی از کشور عربستان است و تاکنون نتیجه ای از سرنوشت وی حاصل نشده است.

 

فاجعه منا در روز عید قربان امسال در مراسم رمی جمرات اتفاق افتاد و در آن ۴۶۵ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۳۲ نفر از استان لرستان بودند./ایرنا