مركز جامع بيماران كليوي مازندران, اولین مركز جامع سرطان مازندران و المپیاد ورزشی کارکنان وزارت بهداشت یه برنامه ای بود که با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی در ساری افتتاح شد

 اولین مرکزجامع سرطان مازندران افتتاح شد/ مرکز جامع بیماران کلیوی مازندران به بهره برداری رسید

 

به گزارش شرق پرس اولین مرکز جامع سرطان مازندران روز گذشته با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در ساری افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم افتتاح این مرکز گفت که برای راه اندازی این بیمارستان ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی هزینه شد.

 


دکتر قاسم جان بابایی افزود : این بیمارستان با ۸۵ تخت بیمارستانی به بخش‌ پیوند مغز و استخوان ، آنکـولـوژی سرپایی ( خون شناسی) ایزوله ، آنکـو سرجری ، هماتولوژی خون ، شیمی درمانی و آزمایشگاه جامع مجهز است.


براساس آمار ارایه شده مازندران در سرطان گوارش رتبه دوم را در کشور داراست و سرطان ریه نیز یکی دیگر از بیماری های کشنده در مازندران است که ۲۰ درصد از افرادزیر۴۵ سال در این استان در معرض این بیماری قرار دارند.

 

* مرکز جامع بیماران کلیوی مازندران نیز شب گذشته همزمان با بعثت نبی مکرم اسلام (ص) و با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در ساری مرکز استان مازندران راه اندازی شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در آئین راه اندازی این مرکز گفت که مرکز جامع بیماران کلیوی ساری سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در کمتر از یک سال همسو با تحقق زنجیره طرح تحول نظام سلامت و خدمات رسانی بهتر به بیماران در دولت یازدهم ساخته و بهره برداری شده است .

 

قاسم جان بابایی افزود : این مرکز با ۴۸ تخت بیمارستانی در چهار طبقه و با ۹۵ میلیارد ریال اعتبار احداث و تجهیز شد.

 

برخورداری از دو اتاق عمل جراحی ویژه بیماران کلیوی و دیالیزی ، مهم ترین مزیت این مرکز درمانی در مقایسه با سایر مراکز مشابه در مازندران است.

 

پیش از این مرکز ارائه خدمات به بیماران کلیوی در شهرستان‌های بهشهر، جویبار، سوادکوه و کلاردشت در استان مازندران فعال بوده است.

 

مازندران طبق آخرین آمار حدود یک هزار و ۵۵۰ بیمار کلیوی دارد که ۸۸۰ نفر از آنان دیالیزی و ۶۷۰ نفر نیز بیماران پیوند کلیه هستند.

 

اضافه می شود مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی کارکنان وزارت بهداشت و درمان نیز با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا