پزشکیان نائب رئیس مجلس در جمع مردم غرب مازندران گفت: اگر وجود رهبر انقلاب اسلامی نبود، ظریف و دولت در مجلس توسط برخی افراد استیضاح می‌شدند.

پزشکیان: اگر وجود رهبر انقلاب نبود، ظریف و دولت استیضاح می‌شدند

 

 

به گزارش شرق پرس مسعود پزشکیان شب گذشته در همایش ۲۴ خرداد که در غرب مازندران و شهرستان نور برگزار شد گفت: سیاست علم است کسی که علم سیاست بلد نیست نباید در این ارتباط سخن بگوید.

 

 


وی به موضوع دزدیده شدن پول ایران توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا غلط کرد که ۲ میلیارد دلار از پول ما را خورد حق ندارد دست به این اقدام بزند ولی مشکل کشور ما در جای دیگر است.

 

نائب رئیس مجلس در ادامه به وجود میدان مشترک نفتی ایران و قطر اشاره کرد و یادآور شد: روزانه ۴۰۰ میلیارد دلار سهم گازی ما توسط قطر فروخته می‌شود و ما نمی‌توانستیم به دلیل تحریم اقدامی برای آن انجام دهیم، البته این روند هنوز هم ادامه دارد، قطر بازار فروش دارد ولی ما در حال حاضر به دلیل نداشتن بازار فروش نمی‌توانیم از این میدان برداشت کنیم.

 

وی یادآور شد: در میادین مشترک بین آزادگان به ایلام و عراق میدان مشترک نفتی داریم که عراق در حال بردن نفت ما است، ولی به دلیل تحریم ما نمی‌توانستیم از این این میدان نفتی استفاده کنیم، دلیل این موضوع همان تحریم‌ها فلج کننده برعلیه کشور ما است.

 

پزشکیان ادامه داد: در زمان تحریم ما به دلیل مشکلاتی که در فروش داشتیم باید نفت ارزان بفروشیم ولی کالا گران بخریم، بازار دنیا در زمان تحریم از ما گرفته شد، نه می‌توانستیم جنس بخریم و نه می‌توانستیم جنس بفروشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان تحریم حتی فرش ما به فروش نمی‌رفت، از بابت تحریم‌ها کشور دچار مشکل شده بود، اضافه کرد: دولت روحانی هیچ کاری نکرده باشد، اتحاد دنیا را علیه ما برهم زد بسیار ارزشمند است.

 

نائب رئیس کمیسیون مجلس گفت: در قبل از برجام هر وقت قعطنامه برعلیه ما صادر می‌شد ۹۹ درصد کشورها علیه ما رأی می‌دادند، حتی کشورهای که از ما کمک دریافت می‌کردند در زمان رأی‌گیری برعلیه ما رأی می‌دادند.

 

پزشکیان با بیان اینکه دولت روحانی و تیم ظریف وحدت جهانی  را علیه جمهوری اسلامی ایران به هم ریختند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در آمریکا دولت در کشورش تنها ماند در درون خودش به دلیل اقدامات انجام شده در برجام تنها ماندند.

 

نائب رئیس مجلس ادامه داد: دوگانگی در مواجهه با برجام در آمریکا وجود دارد، جمهوری اسلامی به تعهدات خویش در برجام پایبند است و رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته در سخنرانی خویش اعلام کردند که در تعهد خویش پایبند هستیم، مگر اینکه رفتار خلاف واقع از آمریکا و دولت‌مردان آنها سر بزند.

 

وی ادامه داد: در قضیه برجام در مجلس برخی‌ها که سواد سیاسی نداشتند، اظهار نظر می‌کردند، من صحبتم با افرادی است که سواد سیاسی و بین‌المللی نداشتند در ارتباط با برجام اظهار نظر می‌کردند، یک خط از برجام که به انگلیسی بود را نمی‌توانستند بخوانند، ولی در ارتباط با آن اظهارنظر می‌کردند.

 

پزشکیان خاطر نشان کرد: اگر وجود رهبر انقلاب اسلامی نبود، ظریف و دولت در مجلس توسط برخی افراد استیضاح می‌شدند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار دنیا به روی کشور ما باز شد، سرمایه‌گذاران متعددی وارد کشور شدند، اینکه در برجام دستاورد داریم و نداریم یک بحث است ولی همین که آمریکا، اسرائیل و عربستان به راحتی نمی‌توانند برعلیه ما قعطنامه صادر کنند، ارزشمند است.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی‌ها با اعلام اینکه برجام دستاورد نداشت تلاش دارند وحدت و انسجام را برهم بزنند.

 

وی گفت: بنده هم قبول دارم که آمریکا هیچ وقت با ما دوست نبوده و نیست، و دوست ندارد ما در کشور آزادانه زندگی کنیم، ولی اینکه روندی را در پیش بگیریم که همه دنیا برعلیه ما متحد شوند دیوانگی است، هنری که این دولت داشت، اتحاد دنیا علیه ما را بر هم زد.

 

پزشکیان یادآور شد: در حال حاضر افرادی به دولت انتقاد می‌کنند که رکود و تورم حاصل مدیریت آنها است، تورم و رکود حاصل مدیریت افراد منتقد حال حاضر دولت است.

 

وی اضافه کرد: در دولت گذشته نزدیک ۸۰۰ میلیارد دلار پول دست دولت بود، همه می‌دانید که با ۱۰۰ میلیارد دلار پول می‌شود نزدیک ۲۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر راه‌آهن ایجاد کرد ولی برای احداث راه‌آهن سنگ روی سنگ گذاشته نشد.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که پول و اعتبار دست دولت قبل بود کسی حرفی نمی‌زد.

 

وی به مصاحبه خویش با یکی از رسانه با پرسشی به این مضمون که بدی‌ها و خوبی‌ها دولت احمدی‌نژاد را مطرح کنید، اشاره کرد و گفت: به خبرنگار اینگونه پاسخ دادم که بدی‌های دولت احمدی‌نژاد این بود که به قانون عمل‌نمی‌کرد و پایبند نبود.

 


پزشکیان این‌طور ادامه داد: احمدی‌نژاد قانون برنامه چهارم را قبول نکرد و مجلس از کنارش گذشت، قانون برنامه چهارم را مجلس مصوب کرد و شورای نگهبان تأیید کرد ولی احمدی‌نژاد از کنارش گذشت و هیچکس با او کاری نداشت، کسی که قانون را قبول ندارد خوبی ندارد، کسی که خلاف قانون عمل می‌کند باید مجازات شود.

 

وی اضافه کرد: قانون ما باید براساس علم و عدالت باشد، و ما در مجلس بنا داریم قانونی بنویسم که مشکل مردم را حل کنیم، از ظرفیت کارشناسان استفاده کنیم تا برای مردم این کشور برنامه درست بنویسم.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در ساخت کشور همه باید به ما کمک کنند اگر به همدیگر  کمک کنیم مشکل مملکت حل می‌شود، ادامه داد: ما باید برای این مردم راه چاره پیدا کنیم، باید به مردم خدمت کنیم و اگر نتوانیم مشکل مردم را حل کنیم تدبیر و امید از بین می‌رود و برای ساخت مناسب کشور باید به حرف کارشناسان خبره گوش بدهیم.

 

وی با اشاره به اقدامات دولت برای تخصیص اعتبار در حوزه پزشکی گفت: در رابطه با بهداشت و درمان هیچ دولتی برای بهداشت و درمان به اندازه این دولت پول نگذاشت.

 

وزیر بهداشت دوران اصلاحات یادآور شد: زمانی که من وزیر بودم مرده مردم را از بیمارستان به راحتی تحویل نمی‌دادم، برخی مواقع شرمم می‌آمد وارد بیمارستان‌ها شوم، البته بعداً برای ترخیص جنازه اقداماتی انجام شده بود.

 

وی اضافه کرد: این دولت اعتبار خوبی در حوزه پزشکی اختصاص داد، این در صورتی که دولت گذشته هم تکلیف داشت که در این حوزه اعتبار مناسب اختصاص دهد ولی اجرا نکرد، البته به روند تخصیص اعتبارات در حوزه اجرا ما حرف داریم.

 

پزشکیان در پایان گفت: برای اصلاح امور کشور ما باید درست و علمی کار کنیم، اگر اقدام غیرعلمی انجام شود کشور اصلاح نمی‌شود و اگر همه پول‌های دنیا را به ما بدهند راه به جایی نمی‌بریم.

 

 

 

 

 

 

فارس