مبلمان های شهری یکی از پرکاربردترین رسانه ها در دنیای امروز می باشد که از این طریق می توان به جامعه آگاهی و رفاه را منتقل کرد

قطعا برای فضای یک شهر باید با استاندارد های روز دنیا یکسان شود و باید با تکنولوژی مدرن روز و دنیا هم خوانی داشته باشد و گونه ای متفاوت از یک چیدمان خاص را دارا باشد به همین دلیل باید فضای شهری را متفاوت تر از دیگر فضاها و محیط ها برای منحصر به فرد بودن طراحی کرد که خود نیاز به امکانات و تجیهزات خاص خود را دارد.

مبلمان های شهری یکی از پرکاربردترین رسانه ها در دنیای امروز می باشد که از این طریق می توان به جامعه آگاهی و رفاه را منتقل کرد، از موثرترین این المان ها برج نوری می باشد که فضای زیادی را در طول شب روشن می کند و باعث فعالیت بیشتر مردم جامعه در شهر می شود و از طرفی نسل جدید تلویزیون های شهری که اخبار و مطالب را به طور مستقیم در اختیار مخاطب قرار می دهد که همه این ها نوید بخش تکنولوژی های جدید می باشد.

با استفاده از این مبلمان می توان رفاه را برای جامعه به ارمغان آورد و باعث ایجاد رفاه در سطح جامعه شد و تغییرات شگرفی را در جامعه ایجاد کرد.

برج نوری

برج نوری

تلوزیون شهری

در اصل این تلوزیون به نمایشگر های بسیار بزرگ در شهر شناخته می شوند که در کنار چهار راه ها، اتوبان ها، بزرگراه ها، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی قرارا گرفته و به صورت کاملا رنگی تصاویر ویدیویی را پخش خواهند کرد. تلویزیون شهری در کنار هم قرار گرفتن بلوک های طراحی شده در ابعاد کوچکتر ساخته می شود. هر کدام از بلوک ها از بخش دیگری شکل می گیرد که ماژول LED نام دارد.

 

تلویزیون شهری

تلویزیون شهری

جدا از این مطلب می توان به این اشاره کرد که ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ها بنا خواهند شد. در تلویزیون های شهری برای تولید سایر رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی مورد استفاده قرار می گیرند . هر پیکسل در تلویزیون شهری تشکیل شده از سه یا چهار LED با رنگ های اصلی است .تبلیغات محیطی یکی از کهن ترین رویه های تبلیغاتی می باشد که استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی فوق العاده کاربردی می باشد تبلیغات محیطی به عنصر های فیزیکی قابل اجرا جهت تبلیغات که در تیررس ببنندگان است محسوب می شود.

مبلمان شهری

قطعا باید شهر دارای نشیمن گاه خاصی باشد.مجموعه اجزایی که در فضاهای شهری قرار می گیرند و به استفاده مردم جهت برطرف کردن نیازهای زیست محیطی می رسند و نماد و هویت شهری را، تحت تاثیر قرار می دهد،مبلمان شهری می گویند. نقش اصلی مبلمان شهری در سطح خیابان ها و فضاهای شهری ایجاد مکان هایی است که زبان گویای هویت انسان و منظر شهری مطلوب، باشد.مبلمان شهری مثل هر عنصر دیگری در چهره ی شهر کاملا موثر است و باید در این حوزه با طراحی و برنامه ریزیهای کاملا دقیق، مناسب با فرهنگ و عرف مردم حرکت کرد.

مبلمان شهری

مبلمان شهری

در کنار این مطلب می توان خاطر نشان کرد که مبلمان شهری خود انواع بسیار مختلفی دارد که هر کدام، از حیطه طراحی شهری، در سوی هویت شهر و سیمای آن قدم بر می دارد و آینه ای از فرهنگ شهر است، که از انواع این مبلمان شهری می توان به صندلی ها و نیمکت ها، ایستگاه های اتوبوس، سطل های زباله، بیلبوردها و تابلوهای آگهی، المان ها و نمادهای شهری و … نام برد، که ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از این مبلمان ها نیز از اهمیت بخصوص خود را دارد، چرا که با طراحی درست و متناسب با نیاز هر کدام از آنها با توجه به ویژگی ها و نحوه مکانیابی مناسب آنها، می توانند در جهت برطرف کردن نیاز شهروندان و القاء هویت آنها نقش کاملا مؤثری را ایفا کنند.

پرژکتور ال ای دی

 

همانطور که بر این مسئله واقف هستید یک تا دو سال، ال سی دی، تلویزیون فرکانس بالا “به رهبری نور” را با یک تصویر جدید است برای مردم خلق می کند. منبع نور پروژکتور LED به طور فوق العاده گسترده ای در بسیاری از برند های پروژکتور استفاده می شود، منبع نور LED نیز محسوب سنتی پروژکتور لامپ متال هالید و محبوب جایگزین جدید فوق العاده زیاد فشار جیوه لامپ.

پروژکتور ال ای دی

پروژکتور ال ای دی

جدا از همه اینها می توان گفت که منبع نور سرد در مقایسه با طرح سنتی قدیمی چراغ حرارت کم بسیار طول عمر بسیار بیشتری نسبت به چراغ های قدیمی که ۲۰۰۰۰ساعت کارایی داشتند، دارد. بنابراین، استفاده از منبع نور LED ا پروژکتور معمولی را جایگزینی لامپ دو ساله کنید. این محصول از صنعتی حاصل شده است که هدف ان ارتقا فنی پرژکتور ها را کاملا مد نظر قرار داده است، از دیگر مزایای این پرژکتورها می توان به کم مصرف بودن آنها اشاره کرد.

 

 

منبع:  astpi