سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه آزمایش های موشکی ایران در برجام محدود نشده است اضافه کرد ولی این آزمایشات مخالف قطعنامه های شورای امنیت و ناسازگار با تعهدات بین المللی ایران می باشد.

ایران به روح تواقفنامه هسته ای پایبند بوده است

 

 

به گزارش شرق پرس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایران به روح تواقفنامه هسته ای پایبند بوده است ولی آزمایشات موشکی ایران را بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت و ناسازگاربا تعهدات بین المللی ایران می دانیم.
 
 
 جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  گفت: به اعتقاد ما ایران به روح توافقنامه هسته ای پایبند بوده است .
 
 
 ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه آزمایش های موشکی ایران در برجام محدود نشده است اضافه کرد ولی این آزمایشات مخالف قطعنامه های شورای امنیت و ناسازگار با تعهدات بین المللی ایران می باشد.

 
 
ایرنا نیز نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایران به روح تواقفنامه هسته ای پایبند بوده است ولی آزمایشات موشکی ایران را بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت و ناسازگار با تعهدات بین المللی ایران می دانیم.
 
 جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز چهارشنبه این وزارت خانه در تایید سخنان همان روز وزیر خزانه داری آمریکا ، گفت: به اعتقاد ما ایران به روح توافقنامه هسته ای پایبند بوده است .
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه آزمایش های موشکی ایران در برجام محدود نشده است، مدعی شد: ولی این آزمایشات مخالف قطعنامه های شورای امنیت و ناسازگار با تعهدات بین المللی ایران می باشد.
 
کربی با تکرار ادعاهای واهی علیه ایران گفت: ما بی شک با توقف اقدامات بی ثبات کننده ایران همچون حمایت از تروریسم و برنامه موشک های بالستیک خوشحال و اطمینان خاطر پیدا خواهیم کرد.
 
وی گفت:ما معتقدیم که آنها(ایران) به تعهداتشان مطابق با برجام پایبند می باشند ولی از طرفی ما از اقدامات بی ثبات کننده دیگری که انجام می دهند که نقض تحریم ها و قطعنامه های دیگر است چشم پوشی نخواهیم کرد.
 
کربی در ادامه خواستار توقف آزمایشات موشکی ایران شد و ادعا کرد که این اقدامات را دلیل حضور گسترده نظامی آمریکا در منطقه و استفاده از دیگر ابزار ها برای پاسخگو بودن ایران از عواقب این اقدامات برشمرد.
 
این در حالیست که معاون وزیر امور خارجه روسیه  اعلام کرد که کشورش مخالف تحریم ایران است زیرا تهران با آزمایش موشکی هیچ قطعنامه ای را نقض نکرده است.
 
آمریکا و متحدان اروپایی این کشور در نامه ای مشترک مدعی شدند که ایران با آزمایش موشکی اخیر خود، به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که توافق هسته ای را مورد تایید قرار داد، بی توجهی کرده است؛ همزمان دیپلمات ها تاکید کردند که تحریم ایران مبنای قانونی ندارد.