بسطامی گفت با ورود سامانه جدید بارشی ، هوای مازندران از دوشنبه با کاهش هشت درجه ای دما ، تا پایان هفته بارانی می شود...

بارندگی ها هوای مازندران را سردتر می کند

 

عباس بسطامی رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : تصاویر ماهواره های هواشناسی نشان می دهد که سامانه بارشی از بعد از ظهر دوشنبه وارد استان می شود و مردم استان تا عصر سه شنبه شاهد هوای ابری همراه با رگبار ، رعد و برق و بارش پراکنده خواهند بود.

 

وی گفت که در این مدت کاهش محسوس دمای هوا همراه با وزش نسبتا شدید باد برای تمامی مناطق استان پیش بینی می شود .

 

بسطامی با اشاره به وضعیت نیمه ابری استان در روز چهارشنبه ، اظهار داشت : از اواخر روز چهارشنبه سامانه بارشی در مناطق شرقی و مرکزی تشدید می شود که نتیجه آن افزایش بارندگی و کاهش دما است که تا عصر پنجشنبه ادامه خواهد یافت .

 

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران افزود : برای روز پنجشنبه تا جمعه هم در مناطق غرب استان مازندران آسمانی ابری همراه با بارش های پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود .

 

وی بیان کرد : به طور میانگین دمای هوا از روز دوشنبه تا پایان هفته بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد و بیشینه دما از ۳۴ درجه در روز جاری به ۲۵ تا ۲۷ درجه در روزهای پایانی هفته کاهش خواهد یافت .

 

بسطامی وضعیت دریای خزر را هم در این مدت مواج پیش بینی کرد.

 

وی گفت که سامانه بارشی از اواخر روز جمعه و اوایل شنبه از استان خارج می شود و شهروندان بتدریج شاهد آسمانی صاف همراه با افزایش دما خواهند بود.

 

هم اکنون آلاشت با دمای هوای ۲۲ درجه بالای صفر خنک ترین و گلوگاه با ۳۳ درجه سانتیگراد گرم ترین نفاط استان مازندران هستند .