سجادی فرماندار بهشهر در جریان بازدید هیات گردشگری ایتالیایی از بندر امیرآباد گفت: امیرآباد یک موقعیت استراتژیک برای تجار، صنعت گران و در نگاه بلندتری برای گردشگران است.

بازدید هیات گردشگری ایتالیا از امیرآباد بهشهر

 

به گزارش شرق پرس، فرماندار بهشهر در جریان بازدید هیات گردشگری و توریستی ایتالیایی از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر, بابیان اینکه این دیدارها فرصت خوبی است تا سرمایه‌گذاران برای راههای همکاری تبادل‌نظر کنند، گفت: با تقویت برقراری ارتباط دوجانبه با مازندران ومارکه، در رونق بازارهای منطقه تلاش کنیم.

 

سید خالق سجادی، بندر امیرآباد بهشهر را یک موقعیت استراتژیک برای تجار، صنعت گران و در نگاه بلندتری برای گردشگران است که زون‌های مختلف انجام و در دست بررسی و اقدام است.

 

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون وسعت بندر امیرآباد یک هزار و ۶۰ هکتار است، ادامه داد: این بندر به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه خزر در بین ۵ کشور حاشیه دریای خزر قابل توسعه به ۲ هزار و ۱۲۰ هکتار است که برنامه‌ریزی برای تبدیل به منطقه آزاد شدن این بندر در دست اقدام است.

 

به گزارش مهر, فرماندار بهشهر ظرفیت بندر را علاوه بر موقعیت استراتژیک تخلیه و بارگیری، صادرات و واردات و… به دلیل هم‌جواری با تالاب بین‌المللی میانکاله به‌عنوان زیستگاه میلیون‌ها پرنده مهاجر و گونه‌های مختلف جانوری در راستای گردشگری بی‌نظیر اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تا این بندر درزمینهٔ گردشگری نیز فعال شود.