عباس آخوندي وزیر راه و شهرسازی در بازديد از بندر امیر آباد در شرق مازندران در جريان آخرين تغييرات صورت گرفته در ظرفيت ها ، امكانات و تجهيزات اين بندر و ميزان سرمايه گذارهاي انجام شده ، قرار گرفت.

 

 

به گزارش شرق پرس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز از منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد در شرق مازندران بازدید کرد.

 

 

عباس آخوندی در این بازدید در جریان آخرین تغییرات صورت گرفته در ظرفیت ها ، امکانات و تجهیزات این بندر و میزان سرمایه گذارهای انجام شده ، قرار گرفت.

 

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد در این بازدید از توجه ویژه دولت یازدهم به بخش اقتصادی بویژه رفع مشکلات و موانع و سرمایه گذاری در این بندر قدردانی کرد و گفت : ۴۰ درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در منطقه ویژه و بندر امیرآباد مربوط به دوره کمتر از سه ساله فعالیت دولت یازدهم است.

 

 بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر امیرآباد در شرق مازندران

 

علی خدمتگزار میزان سرمایه گذاری دولتی و خصوصی انجام شده در این منطقه را یکهزار و ۳۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

وی با تشریح ظرفیت های بندر امیرآباد گفت که در حال حاضر این بندر ۹ پست اسکله با ظرفیت اسمی جا به جایی بیش از چهار و نیم میلیون تن کالا را در سال دارد که با توسعه زیرساخت های در حال اجرا ، تعداد اسکله های آن به ۱۵ پست و ظرفیت اسمی آن هم به هفت و نیم میلیون تن افزایش می یابد.

 

خدمتگزار با اظهار این که محصولات نفتی و غیرنفتی ۱۰ کشور از بندرآمیرباد ترانزیت می شود ، این کشورها را پاکستان ، افغانستان ، امارات متحده عربی ، عراق ، ارمنستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، ترکمنستان ، عراق و روسیه معرفی کرد.

 

وی گفت : پارسال ۹۰۰ هزار تن کالا از این بندر به خارج از کشور صادر و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن نیز کالا وارد این بندر شد.

 

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز برای بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد وارد مازندران شد.

 

آخوندی را در بازدید از این بندر علاوه بر استاندار مازندران ، تعداد از نمایندگان مازندران در مجلس نهم و منتخبان مجلس دهم همراهی کردند.