روز گذشته و ساعاتی پیش از بازی پرسپولیس و الهلال برخی از مسئولان سازمان خصوصی‌سازی از اینکه در مزایده چهارم پرسپولیس حتما برنده خواهد داشت، سخن می‌گفتند که با اتفاقی که امروز رخ داد، نشان می‌دهد ‌این دست حرف‌ها بیشتر برای روحیه دادن به نماینده کشورمان در عربستان گفته شده و انتخاب امروز برای اعلام نتایج هم برای این بود که نتیجه بعد از بازی اعلام شود تا تأثیری در روحیه پرسپولیسی‌ها نداشته باشد.

بازهم اهلیت هیچکدام از خریداران استقلال و پرسپولیس محرز نشد/ پیدا کنید پرتقال فروش را

 

 

شرق پرس: هرچند سازمان خصوصی‌سازی بعد از لغو جلسه روز دوشنبه، امروز را موعد اعلام برنده مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس اعلام کرده بود که امروز نتیجه این مزایده را اعلام خواهد کرد و حتی امروز ساعت ۱۵ را هم ساعت اعلام برنده مزایده گفته ‌بود، ساعتی پیش از این، اعلام شد به دلیل محرز نشدن اهلیت هیچ یک از چهار خریدار این دو تیم، مزایده برنده‌ای نداشته و همه چیز به دو ماه بعد موکول شد؛ دو ماه بعدی که شاید در آن زمان هم اتفاق ویژه‌ای در داستان واگذاری‌ها رخ ندهد.
 

تابناک نوشت: روند پیشرفت مزایده چهارم دو تیم استقلال و پرسپولیس چنان نشان می‌دهد که گویا ماجرای عدم واگذاری این دو تیم و بازگرداندن آن‌ها به وزارت ورزش و جوانان پیش از این گرفته شده بود و لغو جلسه دوشنبه تنها و تنها به دلیل در پش بودن بازی پرسپولیس برابر الهلال بود. چه اینکه روز گذشته و ساعاتی پیش از بازی پرسپولیس و الهلال برخی از مسئولان سازمان خصوصی‌سازی از اینکه در مزایده چهارم پرسپولیس حتما برنده خواهد داشت، سخن می‌گفتند که با اتفاقی که امروز رخ داد، نشان می‌دهد ‌این دست حرف‌ها بیشتر برای روحیه دادن به نماینده کشورمان در عربستان گفته شده و انتخاب امروز برای اعلام نتایج هم برای این بود که نتیجه بعد از بازی اعلام شود تا تأثیری در روحیه پرسپولیسی‌ها نداشته باشد.

 

اما سرانجام امروز رئیس سازمان خصوصی‌سازی آب‌پاکی را روی دست همه ریخت و ساعاتی پیش از برگزاری جلسه اعلام کرد که اهلیت هیچ یک از چهار خریدار استقلال و پرسپولیس تأیید نشده و مزایده برنده‌ای ندارد. پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی حتی وارد جزئیات هم شد و گفت: به دلیل ‌اینکه فصل نقل و انتقالات لیگ بر‌تر در پیش است، واگذاری این دو باشگاه تا دو ماه آینده، یعنی پایان فصل نقل و انتقالات منتفی است و در مردادماه در خصوص واگذاری این دو باشگاه تصمیم‌گیری خواهیم کرد. به این ترتیب، بعد از یک سال داستان واگذاری استقلال و پرسپولیس به جایی رسید که آن‌ها بار دیگر به دامان وزارت ورزش و جوانان بازگشتند.

 

با توجه به اینکه در مرداد ماه، دو تازه لیگ بر‌تر آغاز خواهد شد و به صلاح نیست ‌در گرماگرم مسابقات مزایده این باشگاه‌ها برگزار شود و مدیریت‌ها تغییر کند و نیز با توجه به اینکه سابقه تغییر مدیریت در میانه فصل در پرسپولیس، این تیم را ‌تقریبا نابود کرد، به نظر می‌رسد، داستان خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس حداقل برای فصل پیش ‌روی به پایان رسیده است.

 

اکنون بار دیگر زمام امور استقلال و پرسپولیس به دست وزارت ورزشی افتاده که در یک سال گذشته این تیم را با تغییرات فراوانی مدیریت کرد و سرانجام هم تیم‌های بزرگ پایتخت را در رده‌های شش و هشت لیگ بر‌تر دید. با توجه به دیدگاه مدیران وزارت ورزش و جوانان در خصوص استقلال منابع درآمدی این دو باشگاه از بودجه این وزارت‌خانه و ورزش کشور، اکنون دو راه پیش پای مسئولان این وزارت‌خانه برای تعیین تکلیف استقلال و پرسپولیس وجود دارد؛ آن‌ها یا باید برای این دو تیم مانند فصل قبل اسپانسر‌های دست به نقدی پیدا کنند تا یک سال دیگر مخارج این دو تیم را بپردازند، که این مسأله با توجه به تجربه سال قبل و داستان‌های فراوانی که برای اسپانسر‌ها پدید آمد، تقریبا نزدیک به غیر ممکن است. راه دوم وزارت ورزش برای تعیین تکلیف استقلال و پرسپولیس هم ایده اجاره این دو باشگاه است؛ ایده‌ای که خیلی‌ها به دنبال آن بودند، ولی بی‌شک تنها نتیجه‌ای که برای این تیم خواهد داشت، انبوه بدهی‌های این دو باشگاه است که بعد از پایان قرارداد اجاره باقی خواهد ماند و آن وقت اوضاع این دو تیم از این هم بد‌تر خواهد شد.

 

در این میان یک راهکار دیگر هم وجود دارد. مقداد نجف‌نژاد در مجلس شورای اسلامی، تحرکاتی را سازمان داده تا مانع واگذاری این دو باشگاه شود. او چندی پیش پیشنهاد داده بود که باید قانون واگذاری این دو باشگاه عوض شود و همچنین با گنجاندن تبصره‌ای شرایطی فراهم شود که این دو تیم به اهلش واگذار شود. شاید در این فرصت دو ماهه و با متوقف شدن ماجرای واگذاری با اتفاقاتی که در مجلس در حال رخ دادن است، زمینه‌ای فراهم آید که این دو تیم در دامان دولت به اهالی ورزش سپرده شوند.

 

هم‌اکنون اما پرسش‌ اینجاست، ‌اگر نمایندگان مجلس بعد از چند دور مزایده، متوجه اشتباهاتی شدند که در قانون واگذاری وجود دارد و به دنبال تصویب طرحی برای ممانعت از واگذاری این دو تیم هستند و دولت هم که بعد از چند دور واگذاری این دو تیم را بار دیگر در اختیار گرفته، پس چه کسی بود که از ابتدا داستان خصوصی‌سازی و واگذاری این دو باشگاه را کلید زد؟