سورنا ستاری در مازندران با تاکید بر این که باید واقعیت های امروز را مطرح کنیم ، گفت : پول نفت مانند پول توجیبی بچه های پولدار است و بچه های پول دار چیزی نمی شوند ، چرا کسانی که با پول تو جیبی پز می دهند ، آدم حسابی نمی شوند....

سورنا ستاری در مازندران : با پول نفت به جایی نمی رسیم

 

به گزارش شرق مازندران سورنا ستاری در جلسه شورای اداری مازندران افزود : نوآوری قیمت ندارد و کاری که بنیاد ملی نخبگان در دولت یازدهم شروع کرده و ادامه خواهد یافت ، شناسایی جوانان نوآوری است که با کمترین امکانات خلاقیت به خرج داده و می دهند.

 

وی تاکید کرد : یقین بدانید مشکلات استان های کشور ، با تهیه زیست بوم همان منطقه حل و فصل می شود ، پس باید خلاقیت و نوآوری جوانان را جدی گرفت و کارآفرینان را به صورت جدی حمایت کرد.

معاون رئیس جمهوری با اظهار این که با منابع دولتی نمی توان تغییرات را به وجود آورد ، گفت : دانشگاهی که صد در صد پولش را از دولت بگیرد اثر گذار و کارآمد نخواهد بود ، چراکه پول نفت رانت است و تجربه نشان داده است که با دانش کافی از پول نفت استفاده نشده است.

وی تاکید کرد : مشلات کشور با پول رانتی نفت حل نشده است و اقتصادی نفتی همواره با چالش های مختلفی رو به رو بوده و پیشرفت حاصل نشده و کشورهایی که با اقتصاد نفت اداره می شوند بدبخت تر می شوند.

پول نفت ، پول توجیبی پدر

ستاری با تاکید بر این که باید واقعیت های امروز را مطرح کنیم ، گفت : پول نفت مانند پول توجیبی بچه های پولدار است و بچه های پول دار چیزی نمی شوند ، چرا کسانی که با پول تو جیبی پز می دهند ، آدم حسابی نمی شوند.

وی افزود : در اقتصاد دانش بنیان افراد به نتیجه می رسند ، پول در کشور پیدا می شود ، اگر زیست بوم درستی در مازندران تهیه شود مشکلات حل و فصل خواهد شد .

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ارزش افزوده کشور به واسطه دانش در دانشگاهها به وجود می آید ، گفت : امروز آموزش هایی که می دهیم ، ارزش افزوده بالاتری ایجاد نمی کند و امروز به تفکر جدید در اقتصاد نیاز داریم .

وی ادامه داد : نیروی انسانی را باید تقسیم بندی کنیم ، جوانان در مدارس و دانشگاهها باید با اعتماد به نفس ، نوآور و خلاق به بار بیایند ، اما اکنون بچه ها در سامانه آموزش و پرورش و دانشگاه نوآور و خلاق به بار نمی آیند و این مقوله در دولت دوازدهم به صورت جدی پیگیری می شود.

ضرورت تهیه زیست بوم

معاون رئیس جمهوری همچنین بر ضرورت تهیه زیست بوم استانی تاکید کرد و گفت : نیروی انسانی فوق العاده ای در مازندران وجود دارد و به نظر می رسد باید اصلاحات جدی در دانشگاههای استان های کشور صورت بگیرد.

وی افزود : پژوهش را باید اقتصادی کنیم تا سرمایه گذاران بخش خصوصی ورود پیدا کنند و این پزوهش های اقتصادی باید از دانشگاه ها بیرون بیاید.

ستاری گفت : امروز موج سرمایه گذاری با اتحاد مسئولان و اینکه کارآفرینی یک ارزش تلقی شود به وجود می آید .

وی بر لزوم حمایت بخش قضایی از کارآفرینان تاکید کرد و افزود : برخورد نادرست و پائین کشیدن کرکره یک کارآفرین جوان خیانت است و تا محیط کسب و کار را آماده نکنیم ، معضلات حل و فصل نمی شود.

معاون رئیس جمهور گفت : مازندران بیشترین نیروی انسانی کارآمد فارغ التحصیل کشاورزی را دارد که باید درحوزه تولید ، توزیع و بازار محصولات کشاورزی به صورت شرکت های دانش بنیان وارد شوند.

وی افزود : در عصر آی تی ، واسطه ها و دلالان محصولات کشاورزی جایگاهی ندارند ، اگر استان برنامه داشته باشد این مشکلات حل و فصل می شود.

ستاری گفت : اشتغال در حوزه کشاورزی با توجه به تولید ، توزیع و بازار در کوتاه مدت به وجود می آید و تحولات جدی در اقتصاد منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود : باید با کمک گرفتن از شرکت های دانش بنیان که جوانان خلاق عضو آن هستند مشکلات پسماند، زباله ، معدن و کشاورزی را حل کنیم.

به گزارش ایرنا, معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز به منظور افتتاح چند طرح هفته دولت وارد مازندران شد. بهره برداری از ۶۳ طرح کشاورزی ، آبرسانی به شهرهای گروه الف و تعدادی طرح های برق رسانی از جمله برنامه های ستاری بود.