نجفی در خصوص آتش سوزی در جنگل ها شرق مازندران گفت: روستای یانسر اگر چه بر اساس تقسیمات جغرافیایی ، متعلق به استان مازندران است اما جنگل های این روستا به بهانه مدیریت واحد ، در اختیار استان گلستان قرار داده شده که در زمان های ضروری مانند آتش سوزی اخیر، مشکلات فراوانی را ایجاد می کند .

بخشهایی از جنگل های شرق مازندران در آتش سوخت

 

 

شرق پرس: بخشدار بخش کوهستانی یانسر بهشهر گفت :چند هکتار از جنگل های این بخش کوهستانی به دلایل نامعلوم در آتش سوخت .

 

 

 

حسین نجفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : این آتش سوزی در دو بخش جنگلی این منطقه روی داد و بیش از یک هکتار از جنگل های روستای غلامی و به همین میزان هم جنگل های روستای یانسر طعمه حریق شد .

 

وی بیان کرد : با کمک و حضور به موقع نیروهای مردمی ، بخشداری ، سپاه و بسیج ، منابع طبیعی و دیگر گروه ها ، آتش جنگل روستای غلامی کنترل و از ادامه آن جلوگیری شد .

 

بخشدار بخش کوهستانی یانسر بهشهر افزود : از صبح امروز همچنین بیش از یک هکتار از جنگل های این بخش کوهستانی در آتش سوخت اما به دلیل وجود برخی مشکلات ، مهار این آتش سوزی از عهده مازندران خارج و در اختیار استان گلستان است .

 

نجفی ادامه داد : روستای یانسر اگر چه بر اساس تقسیمات جغرافیایی ، متعلق به استان مازندران است اما جنگل های این روستا به بهانه مدیریت واحد ، در اختیار استان گلستان قرار داده شده که در زمان های ضروری مانند آتش سوزی اخیر، مشکلات فراوانی را ایجاد می کند .

 

وی ورزش بادهای شدید و گرم را که از ساعات ابتدایی روز جمعه در بهشهر آغاز شده بود را دلیل اصلی بروز این حادثه عنوان کرد .

 

بخش کوهستای یانسر بهشهر مدت ها است شاهد بروز آتش سوزی های متعدد و کوچک و بزرگ است اما تاکنون حتی یک مرکز اطفای حریق در این منطقه کوهستانی و بسیار بزرگ در این منطقه فعالیت خود را آغار نکرد .

 

نجفی چندی پیش در گفت و گو با ایرنا تاکید کرده بود امکانات اطفا حریق منابع طبیعی شهرستان برای استفاده در مواقع بحرانی و آتش سوزی های گسترده جنگل های این بخش کوهستانی ، ناکافی است .