دکتر حسین اسلامی گفت: در روزگاری بسر می‌بریم که فرزندان ما فرهنگ و زبان مازندرانی را در شان خود نمی‌دانند و دچار استحاله فرهنگ بومی شده‌ایم.

بدلیل کج اندیشی ها زبان مازندرانی به بیراهه رفت / دچار استحاله فرهنگ بومی شده‌ایم

 

 

 

به گزارش شرق پرس، حسین اسلامی در شورای سیاست‌گذاری روز مازندران با اشاره به ضرورت پاسداشت فرهنگ و زبان بومی اظهار کرد: در سال‌های گذشته زبان و فرهنگ بومی مازنی به دلیل برخی از کج‌فهمی‌ها و کج‌اندیشی‌ها به بیراهه رفت.

 

 

مدیر پژوهشکده ساری‌شناسی با بیان اینکه اکنون در زمانی به سر می‌بریم که فرزندان ما فرهنگ و زبان مازنی را در شان خود نمی‌دانند و دچار استحاله فرهنگ بومی شده‌ایم، افزود: بر بزرگان و دلسوزان فرهنگ غنی مازندران واجب است که در راستای احیای آداب و رسوم و فرهنگ و زبان بومی تلاش کنند.

 

 

دکتر حسین اسلامی با ابراز امیدواری از تلاش‌های برخی از مفاخر و فرهیختگان استان در احیای فرهنگ مازنی طی سال‌های اخیر افزود: تلاش‌های صورت گرفته برای احیای فرهنگ مازندرانی ارزشمند است و انجمن‌ها و گروه‌هایی تشکیل شده است از این رو مسئولان فرهنگی هم به کمک این تشکل‌ها و انجمن‌ها بیایند.

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز با اعلام اینکه در فرهنگ عمومی و خاص با مشکلات زیادی مواجه هستیم، تصریح کرد: عدم همکاری، نهان روشی و ضعف کار تیمی از موانع جدی در توسعه فرهنگ عمومی است.

 

 

علی قاسمی استفاده از نیروهای انسانی قوی با بهره هوشی بالا و بهره‌مندی صحیح از منابع طبیعی و خدادادی را گامی برای ارتقای استان برشمرد و گفت: روز مازندران فرصت مناسبی برای وصل کردن حلقه‌های گمشده فرهنگ مازندران است.

 

 

 

 

ایسنا