ساجدی‌نیا با تاکید بر اینکه با مشخص شدن موضوع و بررسی ابعاد مختلف خاطیان شناسایی شدند، تصریح کرد: برخورد قانونی لازم با این افراد انجام شد...

 

 

رییس پلیس پایتخت توضیحاتی را درباره فیلم منتشر شده از درگیری مأموران خاطی پلیس با تجمع‌کنندگان مقابل موسسه مالی و اعتباری ثامن ارائه کرد و از برخورد با ماموران خاطی خبر داد.



عصرایران نوشت؛ سردار حسین ساجدی نیا در حاشیه اجرای طرح امنیت محله محور و  دستگیری سارقان با اشاره به انتشار فیلمی از زد و خورد مأموران پلیس پایتخت با تعدادی از تجمع‌کنندگان مقابل موسسه مالی ثامن اظهار کرد: روز گذشته در مقابل یکی از موسسات مالی پایتخت درگیری بین تجمع کنندگان و نیروهای پلیس ایجاد شد که متاسفانه چند نفر از عوامل پلیس به صورت خودسرانه عمل کرده و با تجمع کنندگان درگیر شدند.

وی با بیان اینکه فرمانده میدان بلافاصله وارد عمل شده و به این اقدام آنها معترض شد، گفت: از این رو سایر مأموران پلیس برای ممانعت از درگیری مأموران خاطی با مردم وارد عمل شدند.

ساجدی‌نیا با تاکید بر اینکه با مشخص شدن موضوع و بررسی ابعاد مختلف خاطیان شناسایی شدند، تصریح کرد: برخورد قانونی لازم با این افراد انجام شد.

 
درباره این خبر دو نکته حائز اهمیت است:
۱ – نکته اول این است که تجمعات بدون حمل سلاح که مخل مبانی اسلام نباشند، طبق قانون اساسی آزاد هستند و کسی نمی تواند متعرض تجمع کنندگان شود. پلیس نیز وظیفه دارد امنیت تجمعات را تأمین کند. در ماجرای اخیر، در قریب به اتفاق شعباتی  که مردم در برابر آنها تجمع کرده بودند، پلیس به وظیفه خود عمل کرد و صرفاً تأمین کننده امنیت تجمع کنندگان، شعبات و سایر مردم و کسبه محل بود.

امادر یکی از شعبات نیروهای پلیس خودسرانه عمل کردند که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت با نیروهای خاطی برخورد شد. این برخورد، جای خوشوقتی و تقدیر دارد.

۲ – آنچه به اندازه برخورد با پلیس های خاطی اهمیت دارد، اعلام عمومی این برخورد تتوسط  عالی ترین مقام پلیس پایتخت است. اقدام فرمانده پلیس تهران در علنی کردن برخورد پلیس با نیروهای خودسر خود، این امید را به مردم منتقل می کند که در صورت تعدی احتمالی هر مأموری، پلیس این عزم را دارد که با نیروهای خودش هم برخورد کند تا حقوق عمومی رعایت شود.