اصغری گفت: برخی از مشکلات امروز ما، نتیجه نادیده گرفتن مدرسه و آموزش‌های لازم در این محیط در گذشته بوده است که باید با حساسیت بیشتری وارد شویم.

اصغری مدیر آموزش و پرورش بهشهر: شورای شهر بهشهر هیچ کمکی به برنامه های هفته معلم این شهر نکرد

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) قربانعلی اصغری مدیر آـموزش و پرورش بهشهر در همایش انجمن اولیا و مربیان بهشهر اظهار کرد: مشارکت بین اولیای مدرسه و خانواده، راهی با هدف استحکام‌بخشی بین این دو قشر باید مورد توجه جدی انجمن باشد.

 

وی افزود: باید مشارکت همه‌جانبه در بین اولیای مدرسه و خانه وجود داشته باشد و با افزایش مشارکت، برای توسعه گام برداریم و همچنان که کارشناسان اعتقاد دارند که مشارکت والدین در برنامه‌های مدرسه فرزندشان می‌تواند در عملکرد تحصیلی او تأثیر بسیار زیادی داشته باشند باید برای افزایش این مشارکت تلاش شود.

 

مدیر آموزش و پرورش بهشهر با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان، به عنوان نهاد مهم تربیتی، وظیفه مهم و خطیری بر عهده دارد و باید با نظر اولیای خانه و مدرسه، برای رشد و تعالی در جامعه دانش‌آموزی گام برداشته شود، گفت: انجمن باید با همگامی و هم‌سویی دو جانبه، به توسعه و اثربخش بودن فعالیت‌های مختلف خود توجه کند.

 

این مسؤول ادامه داد: در امر تعلیم و تربیت،خانواده و معلمان دو بال پرواز دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان آینده هستند که باید برای پرواز و اوج‌گیری دانش‌آموزان تلاش بی‌وقفه و همه‌جانبه انجام شود و اگر نتوانیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم، پرواز دچار نقص می‌شود.

 

اصغری اضافه کرد: مدرسه دارای شرایط متفاوت از خانه است و به همین دلیل خانواده‌ها باید در سال‌های اولیه تحصیل فرزندان، ارتباط بیشتر و تنگاتنگی با مدرسه داشته و بداند حضور و مشارکت اولیا در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به مدرسه‌، در توسعه و رشد فرزندان تاثیرگذار است.

 

وی گفت: یکی از سیاست‌های مهم وزارت آموزش و پرورش توسعه و بهبود کمی و کیفی جلسات آموزش خانواده در مدارس است، که با قوت دنبال می‌شود و یکی از رسالت‌های مهم انجمن اولیا ومربیان هم باید توجه به این مسأله و توجه به برگزاری جلسات مستمر بین اولیای مدرسه و خانواده باشد.

 

مدیر آموزش و پرورش بهشهر همچنین با اعلام اینکه همه تحولات و برنامه‌ریزی‌ها باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، یادآور شد: برخی از مشکلات امروز ما، نتیجه نادیده گرفتن مدرسه و آموزش‌های لازم در این محیط در گذشته بوده است که باید با حساسیت بیشتری وارد شویم.

 

این مسؤول در ادامه سخنانش افزود: اگر آحاد جامعه برای تعالی‌بخشی و توسعه مدارس گام بردارند و در تربیت دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان آینده مشارکت همه‌جانبه و تعامل وجود داشته باشد؛ شاید بسیاری از مشکلات و معضلات کنونی جامعه به حداقل ممکن رسیده و از بین برود.

 

اصغری گفت:‌ ما به دنبال شعارهای ایده‌آل و دور از دسترس نیستیم اما اعتقاد داریم برای توسعه باید تعلیم و تربیت مناسب انجام شود و همه با کمک هم و براساس قوانین و مقررات حرکت کرده و به وظایف خود عمل کنیم.

 

وی با تأکید بر حضور همه جانبه اولیاء و مربیان در تصمیم‌گیری‌های آموزشی، تربیتی و و اداره مدرسه، خاطر نشان کرد: باید از توانایی‌های تخصصی و مهارتی اولیا در مدارس استفاده شده و همچنین فضایی لازم برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان فراهم شود.

 

به گزارش فارس, مدیر آموزش و پرورش بهشهر در پایان گفت: اولیای خانه و مدرسه باید در تعامل با هم فرزندان و دانش‌آموزانی در خور و شأن نظام و در تراز این انقلاب تربیت کنند که از نظر آموزشی و تربیتی در حد اعلا بوده و برای توسعه و سازندگی هر چه بیشتر این انقلاب تلاش کنند.