ساداتی گفت: ظرفیت اعزامی مازندران در حج تمتع امسال سه هزار 500 نفر است که تا کنون تنها 2 هزار نفر در 20 کاروان ثبت نام کرده اند...

ساداتی حج و زیارت مازندران : برخی با تبلیغ نا امن بودن حج, بدنبال خرید فیش های ارزان هستند

 

 

به گزارش شرق پرس مدیرکل حج و زیارت مازندران به دارندگان فیش حج تمتع هشدار داد تا فریب تبلیغات در ناامن جلوه دادن حج را نخورند و تاکید کرد : افراد سودجو و دلال در تلاشند تا با ناامن جلوه دادن سفر حج تمتع ، فیش های ارزان قیمت بخرند.

حبیب الله ساداتی روز شنبه به ایرنا گفت : تمامی موانع انجام حج تمتع رفع شدده و شرایط مناسب برای حج تمتع در سال جاری ایجاد شده است و لازم است کسانی که فیش دارند نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند.

وی افزود : تاکنون بارها دستگاههای اجرایی و مراجع تقلید از ایمن بودن و رفع موانع حج تمتع امسال تاکید داشته اند و ما هم به عنوان دستگاه متولی اعزام کننده تاکید می کنیم که جای هیچگونه نگرانی برای مردم استان از نظر تامین امنیت آنها وجود ندارد.

ساداتی با تاکید بر این که شایعات مربوط به کنترل زائران با دست بند های مخصوص واقعیت ندارند ، گفت : در گذشته برای شناسایی زائران سرزمین وحی از گردنبند استفاده می شد که تعداد موارد مفقودی این گردنبندها زیاد بود و به همین خاطر امسال به جای گردنبند ، دستبند در نظر گرفته شده است .

وی افزود : در دست بند های جدید هیچ گونه سخت افزار جی پی اس یا موقعیت یاب به کار نرفته است و فقط کاربرد شناشایی دارد که در هنگام حوادث از زائر جدا نمی شود.

مدیرکل حج و زیارت مازندران اظهار داشت : کسانی که شایعه ناامنی حج را در فضاهای مجازی منتشر می کنند و فضای عرفانی حج را مسموم می سازند ، افزاد دلال و سودجویی هستند که به دنبال خرید ارزان فیش حجاج و فروش آن به قیمت بالاتر در بازار هستند .

اعلام اولویت های بعدی

ساداتی گفت : چنانچه ثبت نام کنندگان تا سال ۸۵ که اسامی آنها برای اعزام به حج تمتع اعلام شده ، برای تکمیل مراحل اعزام خود اقدام نکنند ، سازمان برای تکمیل ظرفیت ، مجبور به اعلام اسامی ثبت نام شدگان سال ۸۶ خواهد شد.

وی افزود : تنها کسانی از میان این افراد می توانند ثبت نام خود را تکمیل کنند که مبلغ ۱۰ میلیون تومان را پرداخت کرده باشند.

مدیرکل حج و زیارت اظهار داشت : درصورتی که افراد در مهلت تعیین شده برای ثبت نام در کاروان ها اقدام نکنند ، ثبت نام از آن پس تنها در صورتی امکان پذیر است که ظرفیت کاروان ها تکمیل نشده باشد.

وی افزود : ظرفیت اعزامی مازندران در حج تمتع امسال سه هزار ۵۰۰ نفر است که تا کنون تنها ۲ هزار نفر در ۲۰ کاروان ثبت نام کرده اند و لازم است تا افرادی که فیش و شرایط لازم را دارند ، هر چه زودتر ثبت نام کنند.

 ثبت نام از دارندگان فیش تمتع ثبت نامی تا آبان ۸۵

 

ساداتی بیان داشت : مرحله اول ثبت‌ نام کاروان‌های حج ۹۶ از ۲۴ اردیبهشت ماه و مرحله دوم ثبت ‌نام از شنبه ۳۰ اردیبهشت برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز شده است .

وی ادامه داد : چنانچه ودیعه گذاران به هر دلیلی در این چند روز قادر به ثبت‌نام نشدند ، می‌توانند با مراجعه به سامانه haj۹۶.haj.ir و یا مراجعه به دفاتر زیارتی محل ثبت‌نام کاروان‌ها ، نسبت به ثبت‌نام در کاروان‌های حج اقدام کنند.

مدیر کل حج زیارت مازندران گفت : اولویت‌های اعزام و ثبت نام مرحله اول حج تمتع شامل کسانی بود که تا پایان شهریور سال ۱۳۸۵ ثبت‌نام کرده بودند، اما در حال حاضر در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های حج کسانی هم که تا پایان آبان ماه سال ۸۵ در بانک ودیعه‌گذاری کرده‌اند، می‌توانند برای نام‌نویسی در کاروان‌های حج امسال اقدام کنند.

وی گفت : اعزام زائران مازندرانی سرزمین وحی برای حج تمتع از از ۲۰ مرداد آغاز خواهد شد .

برای تشرف به حج تمتع ۲۵ هزار نفر ثبت نام شده در سال ۸۵ و ۶۰ هزار نفر در سال ۸۶ در نوبت هستند.