مراسم سالگرد آیت الله صالحی مازندرانی در مصلی قائمشهر با حاشیه هایی همراه بود. پس از اظهارات ایت الله معلمی درباره سیدحسن خمینی و انتقاد به ملاطفت بیت امام(ره) با سران فتنه سیدعلی خمینی نوه امام ره به دفاع از مواضع سید حسن پرداخت و گفت بهتر است در چنین جلساتی چنین اظهاراتی نشود.

 

 

 

شرق مازندران: سیدعلی خمینی نوه بنیانگذار انقلاب جمهوری اسلامی ایران در قائم شهر مازندران با بیان اینکه خیلی از افراد با برنامه ریزی در خارج از کشور به دنبال جدا افکندن ما با بیت رهبری هستند، افزود: دشمن محبت بین ما و رهبری را نمی تواند ببیند.

 

برخی برای جدایی بیت امام(ره) و رهبری برنامه ریزی می کنند

حجت الاسلام سید علی خمینی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق ( ع) در سالگرد آیت الله صالحی مازندرانی در مصلی قائمشهر افزود: برخلاف نظر دشمن ،نظام ما محکم تر از گذشته به برکت رهبری در حال پیشرفت است و همه باید باهم متحد باشیم تا دشمن را ناامید کنیم.
نوه امام خمینی(ره) به مساله انتخابات خبرگان رهبری و رد صلاحیت سید حسن خمینی اشاره کرد و ادامه داد: مساله رد صلاحیت سید حسن خمینی باعث ناامیدی دشمن شده است ؛چراکه ایشان مستحکم تر از گذشته نسبت به نظام و رهبری قدم برداشته اند.
وی گفت: سید حسن خمینی مساله قانون را پذیرفته است و همچنین به نفع رهبری قدم برداشته است و همیشه کنار رهبری بوده است .
نوه امام خمینی(ره) با شاره به اینکه همه ما در نظام کوتاهی داریم گفت: من مدعی نیستم که همیشه درست به وظایف خود عمل کرده ام حتما کوتاهی داشته ایم ،بنابراین ما نباید مسائل را در چنین جلساتی که اکثر مردم حضور دارند بزرگ جلوه دهیم.
سید علی خمینی با بیان اینکه بنده نسبت به امام و رهبری حق بزرگی برگردن دارم گفت :اگر در راه خلاف قدم بردارم آن دنیا باید پاسخگو امام ره باشم.
نوه امام خمینی(ره) اضافه کرد:این حقی است که بر گردن بنده و مسئولان این نظام است چرا که اگر امام نبود ،خیلی از مسئولان پیشرفت های الان را نداشته اند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد امانت مسئولان افزود: مسئولان نظام باید در قبال مسئولیتی که بر گردن آنها است مسئول باشند چرا که در نظام جمهوری اسلامی و در تمامی نظام ها بحث امانت داری مورد توجه بوده است.
وی با تاکید براینکه مسئولان نظام بر انچه که در دستان انها است باید امانت دار باشند ،اضافه کرد: مسئولان حافظ اموال مردم هستند و باید با افرادی که حقوق های نامتعارف دریافت می کنند ،برخورد جدی شود.
وی با تاکیدبر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مساله فیش حقوقی گفت: مساله فیش حقوقی نباید منجر به آن شود که مسئولان هر چه قدر که دلشان می خواهد ،دریافت کنند .
نوه امام خمینی(ره) با تاکید براینکه موضوع حقوق های نامتعارف هجوم به ارزش ها است ،ادامه داد: مسئولیت در نظام اسلامی فاقد ارزش است و ارزش واقعی یعنی تقوا و خدمت به مردم و رضایتمندی خدا است .
وی گفت: ما در مقوله حقوق های نامتعارف در صدد نیستیم مردم را ناامید کنیم و همچنین دستاویزی برای محکوم کردن دیگران نیستیم ،اما همه باید بدانند که این موضوع از استثنا ها است و باید با تعداد اندک ،برخورد جدی شود.
وی اضافه کرد: دشمن درصدد ناامید کردن مردم است و رهبری در این مساله با دقت نظر فرمودند با افرادی که حقوق نامتعارف دریافت می کنند برخورد جدی شود چرا که مسئولان پاکدست ما بیشتر از آن تعداد اندک هستند.
وی با بیان اینکه مسئولانی که مردم درطول انقلاب انتخاب کرده اند در همه دولت پاکدستان بودند ،گفت: اگر چه عده ایی خائن وجود دارد و کسی منکر این قضیه نیست البته در نظام جمهوری اسلامی یک مورد آن هم زیاد است و باید با این برخورد شود.
نوه امام خمینی(ره) با تاکید براینکه این گونه مسائل منجر به تبلیغات برای فتنه انگیزی دشمن می شود ،گفت : دشمن از اول انقلاب منتظر آن بود تا ما دچار اختلاف نظر شویم ، اختلافات را بزرگ کند.
وی ادامه داد: اگر در اینجا مسئولانی خلاف انجام داده اند جلوی انها گرفته شود چرا که این نظام ما دستاورد خون های پاک شهیدانی است که حتی مسئولان نظام در آن دوران حضور داشته اند.
نوه امام خمینی(ره) به مساله امانت و اسرار مردم اشاره کرد و ادامه داد: نباید بازی های سیاسی باعث شود تا اسرار مردم که در نزد ما امانت است بازگو و فاش شود.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید هوشیارانه عمل کنند و به خاطر بازی های سیاسی آبروی افراد را نبرند ،گفت: رسانه ها نباید در بازی های سیاسی اسرار سیاسی را فاش کنند چرا که باید نسبت به قلمی که در دست دارند، به درستی انجام وظیفه کنند.
نوه امام خمینی(ره) با تاکید براینکه خبرنگار اگر چیزی می بیند ،نباید سریعا بازگو کند گفت: چرا که ما مسلمان هستیم و نباید سطح زندگی غربی ها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و خبرنگار باید نسبت به مسائل روز دنیا حساس باشد .
وی در ادامه سخنرانی گفت: پیشرفت ظاهری بنده در حوزه به برکت امام راحل بدست امده است بطوریکه در سن ۱۷ سالگی اجازه تدریس در حوزه علمیه را دریافت کرده ام .
به گزارش ایرنا, وی در پایان گفت: وقتی خداوند به بنده مرحمت کرده است که نوه امام شوم بنابراین در برابر نظام مسئول هستم ؛ اگر کسی به بنده احترام کند به خاطر امام است ،بنابراین بر گردن بنده مسئولیت سنگینی نهاده شده است .