مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با اعلام آغاز برداشت گندم از زمین های شرق مازندران افزود؛ پیش بینی ما این است که امسال هفت درصد بیشتر از پارسال برداشت گندم داشته باشیم.

برداشت گندم از زمین های کشاورزی شرق مازندران آغاز شد

 

به گزارش شرق پرس گلوگاه ، بهشهر و نکا شهرستان های شرقی مازندران هستند و بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان نیز مربوط به این مناطق است که در سه منطقه جلگه ای ، میان بند و کوهستانی کشت می شود.

 

 

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران همزمان با آغاز برداشت گندم در استان گفت که در سال زراعی جاری ۶۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های مازندران زیر کشت گندم قرار دارد.

 

 

حسن عنایتی افزود : امسال برای خرید گندم ۳۵ مرکز خرید تضمینی در استان فعال شده و هم اکنون آماده تحویل گرفتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان هستند.

 

وی ادامه داد : اتحادیه شرکت تعاونی روستایی ، کارخانه های آرد و سیلوی نکا نیز آمادگی خرید گندم را از کشاورزان دارند.

 

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران قیمت خرید تضمینی گندم را در سال جاری با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال برای هر کیلوگرم اعلام کرد و اظهار داشت : شرکت غله و بازرگانی استان به عنوان مباشر خرید گندم و بانک عامل این خرید تیز بانک کشاورزی است.

 

عنایتی علت افزایش پیش بینی را شرایط مناسب آب و هوایی ، وضعیت مناسب رویشی و کم بودن آفت ها نیز در مقایسه با سال پیش اعلام کرد.

 

گندم در مناطق جلگه ای مازندران به صورت آبی و در مناطق میان بند و کوهستانی به صورت دیم کشت می شود.

 

کیفیت گندم تولیدی مازندران بالاتر از سایر استان های کشور است و به همین دلیل کشاورزان بخشی از گندم تولیدی را خودشان مصرف می کنند و یک بخش را هم با قیمت بالاتر از نرخ تضمینی به کارخانه های آرد می فروشند.

 

به گزارش ایرنا, اﮔﺮ ﭼﻪ ﺑﺮﻧﺞ ﺑﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺣﺪود ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻦ در ﺳﺎل ﻣﺤﺼﻮل اﺻﻠﯽ ﮐﺸﺎورزی ﻣﺎزﻧﺪران ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ رود، وﻟﯽ اﯾﻦ اﺳﺘﺎن در تولید ﮔﻨﺪم با کیفیت رﺗﺒﻪ ﻣﻤﺘﺎز ﮐﺸﻮر را دارد.