بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس با گل نخوردن در دیدار رفت مقابل لخویا قطر دست پیش را در بازی داشت. هرچند قرمزها نیاز داشتند که پیروز شوند اما یک تساوی یک بریک هم می توانست به پرسپولیس برای صعود کمک کند....

برد پرسپولیس و صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا

 

پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. قرمزهای تهران با پیروزی در قطر موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اسیا شدند. 

 

از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم های پرسپولیس و لخویا در قطر به دیدار هم رفتند که پرسپولیس موفق شد با یک گل که توسط مدافع حریف به ثمر رسید به مرحله بعد صعود کند. 

 

قرمزهای تهران در این دیدار بسیار منطقی عمل کردند و در شرایطی که می توانستند گل های بیشتری بزنند و حتی بخورند با نتیجه ای عالی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. 

 

بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس با گل نخوردن در دیدار رفت دست پیش را در بازی داشت. هرچند قرمزها نیاز داشتند که پیروز شوند اما یک تساوی یک بریک هم می توانست به پرسپولیس برای صعود کمک کند.

 

این جملات مانیفست بازی در نیمه اول بود. پرسپولیس برانکو که فصل قبل اصرار زیادی به اجرای دفاع و ضدحمله داشت در این فصل تا اینجای کار فقط مقابل الهلال از چنین سیستمی استفاده کرده بود و در این بازی هم علی رغم استفاده از تاکتیک ۴.۴.۲ اصرار به استفاده از دفاع و ضدحمله داشت.

 

بازیکنان پرسپولیس با تمرکز و استفاده از تعداد زیاد بازیکن در مرکز زمین و در خط دفاعی و هافبک برای هجوم مهدی طارمی و وحید امیری را داشتند. قرمزهای تهران برای اینکه بتوانند در این بازی موفق باشند رو به تخریب بازی حریف آوردند و همین سبب شد خطاهای پرسپولیس هم زیاد شود و حتی سروش رفیعی هم اخطار بگیرد.

 

با این همه تا تک گل نیمه اول پرسپولیس زمین و توپ را هم در اختیار داشت. دقیقه ۲۳ اما در یکی از ضدحملات انفجاری امیری توپ را از روی خط دزدید به طارمی سپرد و طارمی پس از تک به تک شدن به امیری پاس داد که مدافع تیم لخویا دروازه خودی را باز کرد.

 

پس از این گل تا پایان نیمه اول همچنان مقدار ضدحملات پرسپولیس بسیار زیاد بود و شاگردان برانکو در جواب هر حمله یک ضدحمله خطرناک داشتند.

 

در نیمه دوم شکل بازی تغییر کرد تسلط بازیکنان قطری روی توپ بسیاربیشترشد و همین سبب شد که بازی بسیار خطرناک برای پرسپولیس دنبال شود. تیم لخویا بسیارپر زور حمله می کرد و نتیجه این حملات یک بار اصابت توپ به تیر دو سیو خوب بیرانوند و دوبار عبور خطرناک توپ از کنار دروازه بود.

 

با این همه احمدزاده در دقیقه ۸۰ می توانست گل دوم را برای پرسپولیس بزند و کار را تمام کند اما او کاری کرد که ۱۰ دقیقه باقیمانده و ۶ دقیقه اضافه کابوس شود.حتی دقیقه ۹۲ هم طارمی می توانست گل دوم را بزند و با بی دقتی این موقعیت را از دست داد.

 

پرسپولیسی ها در دقیقه ۹۶ صاحب دو موقعیت دیگر شدند که هر دو را از دست دادند. 

 
به گزارش عصر ایران, در نهایت پرسپولیس موفق شد با همان نتیجه یک برصفر در دیدار برگشت پیروز شود و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.