رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهرگفت: مجتمع تجاری میلاد نور که عرصه و اعیان کامل این پروژه موقوفه است و بزرگترین پروژه تجاری شرق مازندران محسوب می شود با بیش از 400 شغل مستقیم در بهشر ساخته می شود.

 

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس حجت الاسلام بهرامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر که در نشست خبری و به مناسبت هفته وقف سخن می گفت با مهم ارزیابی کردن ارزش وقف اظهار داشت : ۱۲ وقف جدید در سال جاری به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سامانه اداره اوقاف شهرستان ثبت شده است که تا پایان سال این آمار افزایش خواهد یافت.

 

 

bahrami-oghaf-beh

حم محمد هادی بهرامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر به تعداد کل موقوفات شهرستان اشاره کردو افزود:تعداد کل موقوفات شهرستان ۸۱۴ موقوفه است که از این تعداد ۳۷۶ موقوفه آن متصجت الاسلارفی منفعتی و مابقی موقوفه متصرفی انتفاعی هستند و از این تعداد مجموعا ۷۸۲ موقوفه متصرفی و ۳۲ موقوفه غیر متصرفی می باشند.

 

وی در خصوص پروژه های عمرانی موقوفات خاطر نشان ساخت: مجتمع تجاری میلاد نور که عرصه واعیان کامل این پروژه موقوفه است در زمینی برگرفته از ۵ موقوفه احداث خواهد شد که این مجتمع  بالغ بر ۳۰۰مکان تجاری دارد و بزرگترین پروژه تجاری شرق مازندران محسوب می شود که با احداث آن در ۳ طبقه تجاری و ۲ طبقه پارکینگ بیش از ۴۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

 

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه مهمترین فعالیتهای فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر را می توان طرح های فرهنگی ارائه شده از سوی سازمان اوقاف خواند عنوان کرد: از جمله طرح های فرهنگی ارائه شده توسط سازمان   به صورت طرح آرامش بهاری، طرح ضیافت الهی،برگزاری محافل انس با قرآن،طرح نشاط معنوی،طرح مهر تحصیلی ،طرح بصیرت عاشورایی وطرح پیوند آسمانی به همراه طرح های متنوع فرهنگی دیگر در شهرستان اجرا می شود.

 

وی به برگزاری مسابقات قرآن کریم در شهرستان اشاره کردو افزود:این مسابقات در رشته های ترتیل،حفظ ، روخوانی و روانخوانی و ادعیه و مرثیه سرایی در رده های سنی بالای ۱۸ سال برگزار شد که ۴۵۰ نفر در این مسابقات ثبت نام کردند و به مراحل استانی و کشوری راه یافتند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر در خاتمه یاد آور شد: در مسابقات قرآن کریم در بخش کتبی با نام طرح تربیت امسال ۸۲۰ نفر نام نویسی کردند که مسابقات آن به صورت همزمان و در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

سکینه نوری