در روز حساس برای انتخاب رئیس جدید فیفا، شاهزاده علی بن حسین کناره گیری کرد و سپ بلاتر برای پنجمین بار رئیس فیفا شد.

belater8

 

 

به گزارش شرق پرس پیش از آغاز دور دوم رای گیری برای انتخاب رئیس جدید فیفا، شاهزاده علی بن حسین کناره گیری کرد و سپ بلاتر بار دیگر رئیس فیفا شد.

 

 

فیفا بالاترین مرجع و سازمان فوتبال در دنیا، از روز چهارشنبه به دلیل دستگیری چند عضو مهم اجرایی این ارگان، دستخوش بحرانی کم نظیر شده است. به دستگیر شدگان، اتهاماتی چون رشوه گیری و پولشویی نسبت داده شده است.

 

 

این بحران سبب شد تا بسیاری از بلاتر بخواهند که از نامزدی خود برای ریاست فیفا کناره گیری کرده و انتخابات را به تعویق بیندازد. بلاتر که سالهاست بر مسند ریاست فیفا نشسته، ضمن رد این درخواست، به عنوان شانس اول برنده شدن،  در انتخابات حضور خواهد داشت و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت از بین او و پرنس علی، کدام یک در نهایت برنده انتخابات خواهند شد.

 


برخی گمانه زنی ها از پایین آمدن شانس برنده شدن بلاتر بخاطر اتفاقات اخیر حکایت دارند. با ما بصورت لحظه به لحظه با آخرین تحولات صورت گرفته در انتخابات همراه باشید.

 


۲۱:۵۰: علی بن حسین در سخنرانی کوتاهی گفت:” تنها می خواهم از شما تشکر کنم. مبارزه فوق العاده ای بود. به ویژه می خواهم از شما که به اندازه کافی شجاع بودید تا به من رای بدهید، تشکر کنم.” او سپس از سن پایین آمد و چند نفر از مقامات از جمله میشل پلاتینی او را در آغوش گرفتند.

 

 

۲۱:۴۵: پایان انتخابات با کناره گیری علی بن حسین…سپ بلاتر رئیس فیفا شد!

 

 

۲۱:۳۰: شمارش آرا به پایان رسید؛ ۱۳۳ رای برای بلاتر و ۷۳ رای برای علی بن حسین؛ به این ترتیب رای گیری به دور دوم کشیده شد…سه رای باطل شد و ۲۰۶ رای شمرده شد.

 

 

۲۱:۲۰: یکی از رای های لو رفته؛ اسپانیا به بلاتر رای داد.

 

 

۲۱:۰۵: صندوق ها به محلی در بالای جلسه، جایی که در دید عموم باشد، منتقل و شمارش از این لحظه آغاز شد.

 



۲۱:۰۱
: آخرین رای نیز به صندوق انداخته شد. حال نوبت تخلیه دو صندوق رای و شمارش آرا رسیده است.

 

 

۲۰.۵۲ : به تدریج در حال نزدیک شدن به پایان رای گیری هستیم. نوبت به کشورهایی چون اوکراین،اروگوئه و اوگاندا رسیده است.

 

 

۲۰.۴۰ : نمایندگان کشورهایی که با حرف S شروع می شوند مشغول انداختن رای های خود هستند. استیوارت ریگان، رئیس فدراسیون فوتبال اسکاتلند نیز صراحتا گفت که به پرنس علی رای داده است.

 

 

۲۰:۲۰: رای گیری همچنان ادامه دارد و ژروم والکه، دبیرکل فیفا، از بالای جلسه، نمایندگان را به صندوق هایی که باید رای شان را در آن بیندازند، راهنمایی می کند.

 

 

۲۰:۰۵: گرک دایک، رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس هم رای خود را در صندوق انداخت. کاملا مشخص است که او به چه کسی رای می دهد؛ علی بی حسین. او امروز گفته بود اگر بلاتر بار دیگر انتخاب شود، کشورهای اروپایی باید جام جهانی ۲۰۱۸ را تحریم کنند.

 

 

۱۹:۴۵: نمایندگان کشورها براساس حروف الفبا پای صندوق های رای حضور پیدا می کنند و کمی طول خواهد کشید تا همه رای های شان را به صندوق بیندازند.

 

 


۱۹:۴۲ : رای گیری بصورت مخفی و مطابق انتظار کمی زمان بر خواهد برد. دو مکان برای انداختن رای ها تعبیه شده است. طبق قانون هر نامزدی که دو سوم آرا را کسب کند برنده خواهد بود. به عبارتی کسب ۱۳۹ رای از ۲۰۹ رای.

 


۱۹:۳۳ : سخنرانی بلاتر به اتمام رسید و شدت تشویق ها برای او بیشتر از پرنس علی بود. رای گیری نیز در این لحظه آغاز شد.
ورزش۳