شجاعی کیاسری ضمن انتقاد از رویه صدا و سیما در پوشش و پخش جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام، گفت: شخصا نسبت به نوع پرداخت و نحوه پوشش جانبدارانه صدا و سیما تذکر داده ام.

shojaeee54

 

به گزارش شرق پرس  نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما مجلس شورای اسلامی با طرح نقد به رویه صدا و سیما نسبت به پوشش جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: از ابتدا نباید ضبط و پخش این جلسات صورت می گرفت، اما وقتی چنین پروژه ای کلید خود رسانه ملی موظف بود تمام جلسات را پخش می کرد.

 

سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت و گو با خانه ملت، ضمن انتقاد از رویه صدا و سیما در پوشش و پخش جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام، گفت: شخصا نسبت به نوع پرداخت و نحوه پوشش جانبدارانه صدا و سیما تذکر داده ام. اعتقاد دارم که پوشش این جلسات توسط رسانه ملی درست نبود.

 

سیاسی بودن صدا و سیما قوت یافت

نماینده مردم ساری در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه پخش جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام با سیاست‌های سازمان صدا و سیما همخوانی نداشت، تاکید کرد: این کار باعث شد این رسانه ملی درگیر حاشیه  شود و شایعه رفتارهای جناحی در خصوص صدا و سیما قوت یابد.

 

وی با تاکید بر اینکه رفتار جناحی رسانه ملی باعث از بین رفتن اعتماد مردم به این رسانه همه گیر می شود گفت: نباید در جریان رسیدگی به برجام، نباید منتقدان و مخالفان آن این اندازه برجسته می شد.متاسفانه به  تیم مذاکره کننده قبلی این فرصت داده شد تا دستاوردهای تیم مذاکره کننده کشور را زیر سوال ببرد. این کار باعث شد این فکر در مردم عام به وجود آید که کل مذاکرات بی فایده بوده است.

 

دولت یا مذاکره کنندگان شکایت کنند تا بررسی کنیم

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدا نباید جلسات برجام پخش می شد، ادامه داد: اما وقتی تصمیم گرفته‌اند چنین کاری صورت گیرد باید تمام جلسات ضبط و پخش می شد. این درست نبود که وقتی آقای نهاوندیان درکمیسیون ویژه حاضر می شود بگویند دیگر پخش نمی‌کنند. پخش کامل جلسات بررسی برجام شبهه سیاسی بودن صدا و سیما را از بین می برد.

 

نماینده عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح شکایت در این باره توضیح داد: باید دولت یا یکی از اعضای تیم مذاکره کننده نسبت به این رفتار صدا و سیما طرح شکایت کند تا شورای نظارت بر صدا و سیما بتواند رسمی آن را پیگیری کند. با این حال بنده به عنوان عضو تذکری در این باره مطرح کرده ام.