بابایی کارنامی رئیس هیات بوکس استان مازندران با اشاره به نیاز اساسی بوکسورهای استان به خانه بوکس، اظهار داشت: خانه بوکس مازندران در ساری ساخته می‌شود.

box-sari

 

به گزارش شرق پرس به نقل از تسنیم علی بابایی کارنامی امروز در نشست  خبری با اصحاب رسانه استان, اظهار داشت: این  هیئت بر اساس برنامه ریزی‌های منسجم به دنبال برنامه محوری بوده تا آن  را برای کسب عناوین مهم  قهرمانی به درستی اجرا کند.

 

وی افزود: ورزشکاران قهرمان و ملی پوش استان و شهرستان, سرمایه‌های جامعه ورزشی و بهترین الگو برای پرورش نسل جوان سالم جامعه هستند و توجه به این افراد مسیر پیشرفت در این رشته را هموار خواهد کرد.

 

بابایی گفت: در رده جوانان نیز در کشور با برنامه‌های صورت گرفته از رده هفدهم به رده هفتم رسیدیم که ۶ بوکسور در تیم ملی جوانان قرار دارند.

 

وی افزود: در رده بزرگسالان از رده هجدهم به رده  پنجم رسیده که اگر سه ملی پوش ما حضور داشتند به مقام  قهرمانی می‌رسیدیم.

 

 رئیس هیئت بوکس مازندران بیان داشت: از برنامه‌های دیگر این  فدراسیون؛ ۵ داور در جه یک به ملی و ارتقا سه داور از ملی به ستاره‌دار بوده است.

 

وی با اشاره  به اهمیت  خانه بوکس در شهرستان‌ها, گفت: خانه بوکس استان چند ماه دیگر افتتاح می‌شود.

 

بابایی به ساخت  خانه  بوکس در شهرستان ساری اشاره کرد و افزود : زمینی در داراب تهیه شده که  نیاز به تامین اعتبار دارد که با ساخت آن در مرکز استان می‌توانیم ورزشکاران این رشته را به درستی ساماندهی کنیم.

 

وی یکی از مشکلات هیئت بوکس را  پخش نکردن مسابقات از صدا و سیما  برای جذب اسپانسر بیان کرد و گفت: مازندران استانی موفق در این  رشته ورزشی بوده که باید با حمایت از آن بتوانیم گامی در جهت درخشش این  رشته در سطح ملی و جهانی برداریم.

 

بابایی بیان داشت: تاکنون دو هزار و ۳۰۰ بوکسور در مازندران در همه رده‌ها ساماندهی شدند.

 

رئیس هیئت بوکس مازندران گفت: در مازندران ۷۰ داور ملی و درجه  یک و ۲ و  ۱۴۰ مربی در این  رشته  ورزشی فعالیت می‌کنند. لیگ  استانی  بوکس نیز از سال آینده در کشور برگزار می‌شود.

 

بابایی بیان کرد: ۲۶ آذر امسال مهم‌ترین رویداد ورزشی برگزاری مسابقات  قهرمانی بوکس کشور و انتخابی تیم ملی در سالن سید رسول حسینی برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: برگزاری این مسابقات شرایط جدیدی را برای بهبود بوکس استان از نظر فنی و کمی و کیفی ایجاد می‌کند.

 

رئیس هیئت بوکس مازندران گفت: مسابقات قهرمانی جوانان و انتخابی تیم ملی  رده جوانان این دوره از مسابقات با حضور ۳۳۰ ورزشکار از ۳۳ استان در ساری برگزار می‌شود.